۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

تخریب ۶ تغییر کاربری غیرمجاز در باغات و اراضی شهرستان سامان

مارس 7, 2023 در 22:22 توسط

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی شهرستان سامان تخریب و قلع و قمع شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، رستم ولی‌پور اظهار داشت: بناهای قلع و قمع شده شامل پنج مورد تغییر کاربری غیرمجاز و یک فقره اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در روستاهای چم‌خرم و حجت‌آباد، شوراب صغیر، چم‌چنگ، چلوان و طرح طوبی عمان در شهرستان سامان و جمعا به مساحت ۴۱۷ مترمربع بوده است.

وی اظهار داشت: عملیات قلع و قمع و تخریب بناهای غیرمجاز احداث شده با حضور نمایندگان دادستانی، عوامل انتظامی و امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و استان انجام شد.

ولی‌پور یادآور شد: هرگونه فنس‌کشی، دیوارکشی، احداث اتاق و اتاقک، ایجاد زیرتانکری، نصب کانکس، ریختن مصالح ساختمانی و خردکردن اراضی از مصادیق تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: اراضی کشاورزی که در آن‌ها بدون مجوز، تغییر کاربری و بنا احداث شود با هزینه مالکان باید به شرایط اولیه بازگردد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اراضی کشاورزی در کشور و این استان که سرزمینی خشک و نیمه‌خشک به شمار می‌رود، محدود بوده و باید آن‌ها را برای حفظ امنیت غذایی جامعه و مقابله با دلال‌بازی زمین صیانت کنیم.

وی گفت: با توجه به هزینه‌های بالای اجرای آرای قلع‌ و قمع توسط دادگاه‌ اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ نقش پیشگیرانه را در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و باغی دارد و به همین خاطر اولویت سازمان امور اراضی هم اجرای این تبصره است.

ولی‌پور افزود: با تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح برخورد قانونی شده و اجازه سودجویی به فرصت‌طلبان در از بین بردن اراضی کشاورزی داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت مستمر در تمامی ایام سال، در ایام تعطیلات نوروزی، از ۲۹ اسفند ماه لغایت ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، این تیم‌ها با مشارکت نیروی انتظامی گشت‌زنی، دهگردشی و نظارت لازم را بر اراضی کشاورزی معمول داشته و فعال هستند.

ولی‌پور بیان کرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی گشت‌های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت مستمر آماده برخورد با متخلفین و سودجویان در اراضی کشاورزی و دریافت گزارشات مردمی هستند.

وی تاکید کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز، دخل و تصرف در اراضی کشاورزی در کشور سیر صعودی یافته و در این راستا امسال با برنامه‌ریزی‌های یگان و با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضائی، با متخلفان و افراد فرصت‌طلب به شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *