۰

طبیعت و گردشگری / کل اخبار

طرح جامع گردشگری شهرستان سامان تا پایان سال‌جاری تهیه و تدوین می‌شود

ژانویه 19, 2023 در 13:25 توسط

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان سامان ویژگی‌های خاص و ممتاز گردشگری در سطح ملی و استانی دارد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان با بهره‌مندی از توان بخش خصوصی ضروری است.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، علیرضا جیلان روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان سامان به تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان سامان تا پایان سال‌جاری اشاره و تاکید کرد: مجوزهای لازم برای فعالیت خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تسریع در روند مقاوم‌سازی صخره‌های مجاور پُل زمانخان سامان افزود: براساس توافق با مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری قرار شد تا یک زمین‌شناس روش‌های علمی تثبیت این صخره‌ها را ارائه دهد.

جیلان حفظ پُل تاریخی هوزه را از مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اعلام و تصریح کرد: تبدیل این پُل به پیاده‌راه و تعیین مسیر جایگزین برای تردد خودروها ضروری است.

وی راه‌اندازی باغ‌های گردشگری در شهرستان سامان با هدف جذب گردشگر و تقویت اقتصاد گردشگری را ضروری دانست و اظهار داشت: در این راستا توافق‌هایی با مسئولان قضایی چهارمحال و بختیاری و مدیران جهادکشاورزی استان انجام شده است تا بتوان مجوزهای قانونی در این حوزه را صادر کرد.

انتهای پیام/۸۰۴۷۵/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *