۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح محور چهار خطه سامان به تیران

نوامبر 14, 2022 در 20:59 توسط

سرپرست فرمانداری شهرستان سامان گفت: در سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری، ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل طرح محور چهارخطه سامان به تیران تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری سامانِ‌برتر از شهرستان سامان، محمدتقی گنجعلی اظهار داشت: اعتبارات مطلوبی در سفر دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شد که این اعتبارات از حدود یک ماه گذشته درحال تخصیص هستند.

وی با اشاره به تحولات اداری، اجتماعی، عمرانی و… که در استان انجام و یا درحال پیگیری است، افزود: طرح‌های راه آهن و انتقال آب بن به بروجن چندین سال راکد مانده بودند، اما امسال اعتبارات خوبی برای تکمیل این طرح‌ها درنظر گرفته شد؛ در سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری با نگاه به توسعه گردشگری و کشاورزی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به شهرستان سامان اختصاص پیدا کرد.

گنجعلی افزود: در شهرستان سامان حدود ۲۸ هزار هکتار باغ در حوزه تولید محصولات کشاورزی و باغی وجود دارد، نگاه جدید دولت سیزدهم نیز به توسعه کشاورزی گردشگری است که این موضوع درحال پیگیری و انجام است که با توسعه گردشگری در شهرستان سامان شاهد اشتغالزایی باشیم همچنین این موضوع می‌تواند منجر به معرفی استان در سطح کشوری باشد.

وی گفت: محور چهار خطه سامان به تیران یکی دیگر از طرح‌هایی است که در شهرستان سامان درحال پیگیری است که این محور موجب ارتباط چهارمحال و بختیاری و اصفهان خواهد شد همچنین در توسعه استان نیز اثرگذار خواهد بود به همین جهت نیز حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن در سفر ریاست جمهور به استان درنظر گرفته شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سامان درخصوص مجتمع فناوران این شهرستان، تصریح کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بستر جهت انتقال مجتمع فناوران انجام شده است و پنج هکتار زمین از طریق راه و شهرسازی واگذار شده و واگذاری حدود هشت هکتار باقی مانده است درصورتی که این میزان باقی‌مانده نیز از راه و شهرسازی به شهرداری واگذار شود انتقال این مجتمع انجام می‌شود، درخصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد سطح شهر نیز اقداماتی انجام شده و امیداوریم به زودی این مشکل نیز رفع شود.

وی ادامه داد: تکمیل جاده حاشیه زاینده‌رود نیز از دیگر پروژه‌های شهرستان سامان است که در دولت سیزدهم پیگیری شده، این جاده حدود ۴۴ تا ۴۶ کیلومتر است و در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن درنظر گرفته شد.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *