۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

تاکید فرماندار بر تعیین تکلیف زمین صنایع نیمه‌مزاحم شهر سامان

جولای 2, 2022 در 15:14 توسط

سرپرست فرمانداری شهرستان سامان گفت: روند قانونی واگذاری زمین فناوران و صنایع نیمه‌مزاحم شهر سامان تسریع شود.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، محمدتقی گنجعلی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات زمین فناوران و صنایع نیمه‌مزاحم شهر سامان تاکید کرد: راه‌اندازی فناوران و صنایع نیمه‌مزاحم یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های شهروندان سامانی است.

وی افزود: هم‌اکنون به‌علت استقرار واحدهای صنفی زیرمجموعه صنایع نیمه‌مزاحم در شهر سامان مشکلات صوتی، بهداشتی، زیست‌محیطی و سد معبر برای شهروندان ایجاد شده است.

گنجعلی تصریح کرد: تسریع در روند صدور مجوز تغییر کاربری و واگذاری زمین فناوران و صنایع نیمه‌مزاحم شهر سامان ضروری و نیازمند همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در چهارمحال و بختیاری است.

وی یادآور شد: در همین راستا اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با همکاری شهرداری سامان زمین واگذار شده روند واگذاری زمین فناوران و صنایع نیمه‌مزاحم را بررسی و مراحل مرتبط با این مهم را تسریع کند.

رییس شورای اسلامی شهر سامان نیز گفت: زمین فناوران و صنایع نیمه‌مزاحم این شهر از سال ۱۳۷۴ تاکنون بلاتکلیف مانده و مشکلاتی را برای شهروندان و کسبه این حوزه ایجاد کرده است.

غلامرضا چهلگردی تاکید کرد: در همین راستا و با پیگیری‌های مستمر قرار شد تا کارشناسی‌های مرتبط با این مهم انجام شود و اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری زمین را برای واگذاری به کسبه فعال در صنف‌های مرتبط با صنایع نیمه‌مزاحم در اختیار شهرداری سامان قرار دهد.

وی‌ اظهار داشت: زمین مورد نظر برای احداث فناوران و صنایع نیمه‌مزاحم شهر سامان ۱۰ هکتار وسعت دارد و با راه‌اندازی آن مشکلات فراوانی از کسبه و شهروندان این شهر رفع می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این زمین در دهه ۷۰ به‌منظور احداث آرامستان در اختیار شهرداری سامان قرار گرفته و سپس برای فناوران و صنایع نیمه‌مزاحم در نظر گرفته شده است.

اصغر احمدی تاکید کرد: این عرصه در محدوده و حریم شهر است که پس از تعامل اداره‌کل راه و شهرسازی و شهرداری سامان، بعد از پرداخت حقوق دولتی به شهرداری اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: مکانیسم‌های قانونی برای تغییر کاربری از آرامستان به فناوران و صنایع نیمه‌مزاحم در سال‌های قبل انجام شده است و اکنون باید مانع‌های موجود آن رفع و سپس به شهرداری واگذار شود.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *