۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

۳۵ درصد تسهیلات بنیاد برکت در شهرستان سامان به بخش کشاورزی اختصاص یافت

می 16, 2022 در 09:30 توسط

نماینده بنیاد برکت در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها گفت: ۳۵ درصد تسهیلات بنیاد برکت در شهرستان سامان به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، روانبخش رئیسیان روز یکشنبه در دومین کمیته توسعه اشتغال شهرستان سامان تاکید کرد: در سال‌جاری اجرای ۳۰۰ طرح اشتغال‌زا در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ۳۵ درصد این طرح‌ها در بخش کشاورزی، ۳۵ درصد در حوزه صنعت، معدن و تجارت و خدمات فنی، ۲۵ درصد در زمینه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و پنج درصد برای فعالیت‌های دانش‌بنیان و کار از راه دور اختصاص یافته است.

رئیسیان، ثبت‌نام داوطلبان واجدشرایط متقاضی از تسهیلات بنیاد برکت را به‌صورت الکترونیکی و از طریق مراجعه به اپلیکیشن جامع برکت به نشانی App.barkat.ir اعلام و تصریح کرد: امسال سقف تسهیلات بنیاد برکت نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرد.

وی یادآور شد: در این راستا برای طرح‌های مشاغل خانگی یک میلیارد ریال تسهیلات با ۲ نفر اشتغال‌زایی، به‌منظور اجرای کارگاه‌های خُرد سه میلیارد ریال تسهیلات با سه تا پنج اشتغال‌زایی و برای کارگاه‌های کوچک پنج میلیارد ریال تسهیلات با سه تا ۶ نفر اشتغال‌زایی پرداخت می‌شود.

نماینده بنیاد برکت در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این تسهیلات با کارمزد ۱۰ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه در اختیاری متقاضیان واجدشرایط قرار می‌گیرد و ملاک تقسیم‌بندی مشاغل براساس سرانه شغلی و تعداد اشتغال‌های ایجاد شده است.

رئیسیان گفت: بنیاد برکت سال گذشته در ۱۰ روستای شهرستان سامان فعالیت داشت که این تعداد امسال به ۱۷ روستا افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *