۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

۸۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به شهرستان سامان اختصاص یافت

آوریل 13, 2022 در 16:04 توسط

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ویژه بهار ۱۴۰۱ به شهرستان سامان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، محسن مولوی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سامان تاکید کرد: این میزان تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی این شهرستان در سه ماهه نخست سال‌جاری به‌ عنوان مرحله اول اعتبارات اختصاص یافت و در این کارگروه مصوب شد.

وی جذب این تسهیلات تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه امسال از سوی دستگاه‌های اجرایی را ضروری دانست و افزود: اولویت پرداخت تسهیلات یاد شده با طرح‌های نیمه‌تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۳۰ درصد به‌ویژه در پروژه‌های علمی و دانش‌بنیان و طرح‌های حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

مولوی تصریح کرد: در سال گذشته همزمان با آغاز فعالیت دولت سیزدهم ۶۱۴ میلیارد ریال برای راه‌اندازی انواع کسب و کارهای خانگی به استان اختصاص یافت که از این مبلغ ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به‌منظور اجرای ۷۵ طرح شهرستان سامان در اختیار بانک‌های عامل قرار داده شد.

وی یادآور شد: از این مبلغ تاکنون ۶۵ درصد برابر ۱۷ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال جذب شده است و ۳۵ درصد بقیه برابر ۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تا پایان ماه جاری جذب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سهم این اداره‌کل از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ برابر یک‌هزار میلیارد ریال بود که ۵۹ میلیارد ریال آن به‌عنوان بُرش شهرستانی برای حوزه‌های فرهنگ و هنر، ورزش، سلامت، بخشی از مشاغل خانگی و سایر رسته‌ها در شهرستان سامان اختصاص داده شد.

وی گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی با مجموعه بانکی برای جذب سریع‌تر تسهیلات به‌منظور تامین بخشی از نیاز مالی حوزه تولید نقش اصلی در افزایش اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید دارد.

مولوی ارائه پروژه‌های نو با ایده و مزیت اقتصادی جدید برای طرح‌های مشاغل خانگی را ضروری اعلام و تاکید کرد: هم‌اکنون ۵۰۹ فرصت شغلی در حوزه اشتغال خانگی سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت وزارتخانه، با این شغل‌ها آشنا شوند.

وی افزود: تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ چهار درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

مولوی تصریح کرد: مجوزهای قانونی مرتبط با مشاغل خانگی در کمترین زمان ممکن و حداکثر پس از سه روز با هدف تسهیل‌گری و رونق تولید صادر می‌شود.

انت‌های پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *