۰

کل اخبار

واگذاری زمین‌های شهرک تخصصی بادام تا پایان بهار امسال آغاز می‌شود

مارس 29, 2022 در 17:03 توسط

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: واگذاری زمین‌های شهرک تخصصی بادام به متقاضیان و سرمایه‌گذاران واجدشرایط تا پایان بهار و یا ابتدای تابستان امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، سجاد رستمی روز دوشنبه در نشست با سرپرست فرمانداری شهرستان سامان با تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سه شهرک تخصصی در استان وجود دارد که ۲ شهرک آن شامل شهرک‌های تخصصی صنایع‌غذایی و بادام در سامان مستقر است.

وی سامان را به‌ لحاظ ظرفیت‌های بالقوه جزو شهرستان‌های مهم استان به‌ویژه در بخش صنعت دانست و افزود: راه‌اندازی واحدهای فرآوری شهرک تخصصی بادام سامان تا یک‌سال آینده انجام می‌شود.

رستمی تصریح کرد: ارزش افزوده بالا، اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری، بهبود وضعیت معیشت مردم و رونق اقتصادی از مهم‌ترین مزیت‌ها و دستاوردهای راه‌اندازی شهرک تخصصی بادام سامان به‌شمار می‌رود.

وی در ادامه یادآور شد: راه‌اندازی یک ناحیه صنعتی جدید در شهرستان سامان در دستور کار قرار دارد.

رستمی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ از سال‌جاری شروع می‌شود که سهم سامان به‌منظور کمک به توسعه صنعت این شهرستان قابل‌توجه خواهد بود.

براساس این گزارش، ۸۰ واحد صنعتی در شهرک تخصصی بادام سامان به‌عنوان تنها ناحیه تخصصی صنعتی بادام ایران مستقر می‌شود.

این شهرک صنعتی با هدف بسترسازی برای استقرار واحدهای بسته‌بندی و فرآوری محصولات باغی در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار راه‌اندازی می‌شود و برای اجرای این طرح ۵۷ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی استان اختصاص داده شده است.

برای اجرای این طرح ۶ کیلومتر عملیات خاکی، زیرسازی، جدول‌گذاری، معابر داخلی و جاده دسترسی احداث می‌شود و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *