۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

کشفیات مواد مخدر در شهرستان سامان ۳۵ درصد افزایش یافت

ژانویه 7, 2022 در 08:42 توسط

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون میزان کشفیات مواد مخدر در این شهرستان ۳۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، سید قدیر مرتضوی باباحیدری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سامان با محوریت پیشگیری از اعتیاد، درمان، توانمندسازی و صیانت از بهبودیافتگان، توسعه اقدامات پیشگیرانه، کاهش نرخ شیوع و بروز اعتیاد را امری مهم اعلام و تأکید کرد: روند شیوع مصرف و گرایش به چرخه اعتیاد در استان به ثبات نسبی رسیده است.

وی از افزایش آگاهی و حساسیت جامعه و ارتقای سطح مراقبت والدین نسبت به فرزندان خبر داد و افزود: هم‌اکنون توجه به رشد معنوی، فکری و روحی جوانان جای خود را در خانواده‌ها باز کرده است.

مرتضوی تصریح کرد: امروزه خانواده‌ها با مشورت استادان اهل فن، نسبت به مداخله برای پیشگیری از خطرهای مربوط به سن‌های پایین اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: مخاطرات اعتیاد در آینده‌ای نزدیک کاهش می‌یابد و نسل جدید و جوان عملکرد آگاه‌تر، حساس‌تر و هوشیارتر در این حوزه خواهد داشت.

مرتضوی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کاهش آموزش‌های حضوری در این مدت اظهار داشت: در این مدت سعی شده با استفاده از بستر فضای مجازی و اجرای طرح یاری‌گران زندگی در ۶۰ درصد مدارس استان آموزش‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه شاد انجام شود.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *