۰

کل اخبار

۱۵۸.۵ درصد تعهد بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی در شهرستان سامان محقق شد

اکتبر 3, 2021 در 21:21 توسط

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال ۱۵۸.۵ درصد تعهد بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی در شهرستان سامان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، روانبخش رئیسیان روز یکشنبه در نشست با امام جمعه شهرستان سامان تاکید کرد: هدف‌گذاری امسال بنیاد برکت در شهرستان سامان اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر بود که با تلاش‌های شبانه‌روزی، در نیمه نخست سال‌جاری با ۵۸.۵ درصد افزایش، برای ۳۱۷ نفر در این شهرستان اشتغال‌زایی شد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌نظر می‌رسد این هدف‌گذاری با ۱۰۰ درصد رشد تا پایان امسال به ۴۰۰ نفر افزایش یابد.

🔹رئیسیان تصریح کرد: اقدامات بنیاد برکت از دی‌ماه سال گذشته در شهرستان سامان شروع و عملیات اجرایی برنامه‌ها و طرح‌ها از فروردین‌ماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

🔹وی یادآور شد: در نیمه نخست سال‌جاری ۳۱۴ نفر از متقاضیان واجدشرایط دریافت تسهیلات در شهرستان سامان شناسایی شد که از این تعداد ۱۱۷ نفر تاکنون تسهیلات را دریافت و کار خود را شروع کرده‌اند و پرونده ۱۷۷ متقاضی دیگر برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال شده است.

🔹مجری طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برکت در شهرستان سامان تاکنون در ۱۰ روستای این شهرستان آغاز شده است و سال آینده ادامه این طرح در بقیه روستاهای شهرستان اجرایی می‌شود.

🔹وی گفت: بنیاد برکت برای هر کدام از طرح‌های اشتغال‌زایی به متقاضیان واجد شرایط انفرادی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد، بازپرداخت ۶۰ ماهه و دوره تنفس سه تا ۶ ماهه پرداخت می‌کند که البته سقف این وام‌ها برای کارگاه‌ها و تعاونی‌ها قابل افزایش است.

🔹رئیسیان به اعلام شرایط و ضوابط پرداخت این تسهیلات به دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها اشاره و تاکید کرد: بنیاد برکت برای راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک مقیاس پس از گرفتن مجوزهای لازم، یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *