۰

کل اخبار

نقاط حادثه‌خیز زاینده‌رود نیازمند ساماندهی است

سپتامبر 19, 2021 در 22:43 توسط

فرماندار شهرستان سامان گفت: ‌شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی در استان نسبت به ساماندهی نقاط بحرانی رودخانه زاینده‌رود در محدوده این شهرستان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، کمال اکبریان روز یکشنبه در ستاد مدیریت بحران شهرستان سامان تاکید کرد: هم‌اکنون سه نقطه بحرانی رودخانه زاینده‌رود در محدوده این شهرستان شامل باباپیراحمد، چم‌چنگ و پل زمانخان شناسایی شده است که نیازمند ساماندهی فوری است.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن ۶۴ کیلومتر از مسیر رودخانه زاینده‌رود در شهرستان سامان، نقاط خطرآفرین این محدوده فراوان است و ‌شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی در استان نسبت به ساماندهی مسیر رودخانه با هدف کاهش حوادث و ارتقای ایمنی رودخانه اقدام لازم را انجام دهند.

اکبریان تصریح کرد: البته علاوه بر ممنوعیت شنا در رودخانه زاینده‌رود باید تمامی خانواده‌ها، مسافران و گردشگران از رفتن به درون آب خودداری کنند.

وی با توجه به نزدیک بودن فصل پاییز و احتمال آغاز بارندگی‌ها یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های خدمات‌رسان، شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان سامان نسبت به بروزرسانی تجهیزات و تاسیسات زیرمجموعه خود با هدف جلوگیری از بروز هرگونه خسارت احتمالی اقدام کنند.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سامان اظهار داشت: لایروبی جوی و جدول‌ها و همچنین آزادسازی مسیل‌ها در ۲ شهر و ۲۲ روستای شهرستان سامان مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سامان از هم‌اکنون برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

اکبریان تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری روند اجرایی تکمیل و بهره‌برداری از پل روگذر و زیرگذر انتهای کمربندی سامان را تسریع کند.

به گزارش سامانِ‌برتر، براساس اعلام اورژانس چهارمحال و بختیاری، از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۵ حادثه غرق‌شدگی در استان رخ داده که بیشترین آن در محدوده سه نقطه بحرانی باباپیراحمد، چم‌چنگ و پل زمانخان شهرستان سامان بوده است. 

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *