۰

کل اخبار

با خرید و فروش سودجویانه زمین در شهرستان سامان برخورد شود

آوریل 22, 2021 در 10:30 توسط

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کمبود اراضی در شهرستان سامان باید ترتیبی اتخاذ شود تا واگذاری زمین به مردم هدفمند گردیده و با افرادی که صرفاً برای خرید و فروش و کسب سود، زمینی را خریداری و سپس آن را برای مدت زمانی طولانی بلا استفاده رها می­‌کنند برخورد شود.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر و به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بهرامی در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان سامان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در این شهرستان گفت: یکی از اهداف مهم توسعه صنعت گردشگری جذب سرمایه، اشتغال و رونق اقتصادی است اما این مهم نباید به گونه‌ای باشد که موجب بی بند و باری، هنجارشکنی و بی‌توجهی به ارزش‌های حاکم و باورهای دینی مردم شود.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به حجم بالای گردشگر در این شهرستان کلیه دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی و امنیتی می‌بایست ضمن فراهم کردن امنیت و آسایش گردشگران بر نحوه فعالیت تورها و اردوهای گردشگری، ویلاهای اسکان مسافر و ورزش‌های قایق‌رانی و رفتینگ در رودخانه زاینده‌رود نظارت کامل داشته و با هر آنچه که می‌تواند زمینه‌ساز هنجارشکنی و فساد باشد برخورد کنند.

وی در ادامه به موضوع تصرفات اراضی در شهرستان سامان اشاره و بیان کرد: با توجه به کمبود اراضی در این شهرستان باید ترتیبی اتخاذ شود تا واگذاری زمین به مردم هدفمند گردیده و با افرادی که صرفاً برای خرید و فروش و کسب سود، زمینی را خریداری و سپس آن را برای مدت زمانی طولانی بلا استفاده رها می­‌کنند برخورد شود.

بهرامی با بیان اینکه اراضی شهرستان سامان جزو بیت‌المال و از سرمایه‌های مردم این منطقه به حساب می‌آیند، خاطرنشان کرد: احصای اراضی این شهرستان می‌­تواند یکی از مصداق‌های بارز مانع‌زدایی از تولید و اشتغال باشد که در سال جدید مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به کشت و برداشت درصد زیادی از تولیدات بادام کشور در شهرستان سامان اظهار داشت: همه مسئولان و مدیران دستگاه‌ها باید کمک کنند تا مشکلات مرتبط با کشاورزی و باغداری در این شهرستان حل و فصل گردد.

وی از آمادگی دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان به منظور حل مشکلات باغداران و کشاورزان شهرستان سامان خبر داد و گفت: استقلال دستگاه قضا مانعی برای ارتباط میان مسئولان این دستگاه با سایر مدیران ادارات و نهادهای اجرایی نیست.

بهرامی در پایان اظهار داشت: همه ما خدمتگزار مردم هستیم و باید ضمن حفظ و حراست از بیت‌المال در جهت حل مشکلات مردم و پیشبرد اهداف عالی نظام ید واحده باشیم.

گفتنی است، در آیین تکریم و معارفه ریاست دادگستری شهرستان سامان اسحاق علیدوستی به عنوان رئیس جدید این دادگستری منصوب و از زحمات مصطفی شکاریان ریاست پیشین تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *