۰

کل اخبار

تصفیه‌خانه آب شرب شهر سامان افتتاح شد

آوریل 20, 2021 در 13:29 توسط

تصفیه‌خانه شهر سامان چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه در قالب پویش «هر هفته الف-ب- ایران» با دستور وزیر نیرو افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و طی یک دهه تلاش این طرح در ۲۳ هزار و ۵۶۰ مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.

احمدرضا محمدی با بیان اینکه تصفیه‌خانه آب سامان جمعیت ۱۵ هزار نفری این شهر را پوشش می‌دهد، اظهار داشت: این در حالی است که ظرفیت این تصفیه‌خانه به گونه‌ای طراحی شده که افق ۱۵ ساله را هم پیش‌بینی کرده است و می‌تواند بیش از۳۰هزار نفر جمعیت را زیرپوشش خود قرار دهد.

وی، ظرفیت تولید این تصفیه‌خانه را ۱۲۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: ساخت مخازن آب خام و شیرخانه، ساختمان اختلاط سریع و کلاریفایر واحدهای آزمایشگاه، ساختمان فیلتراسیون و کلرزنی، مخزن یک هزار مترمکعبی آب پاک ایستگاه پمپاژ، ساخت تابلوی قدرت و ابزار دقیق، اجرای خط انتقال از آبگیر به تصفیه‌خانه به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر و اجرای خط انتقال به طول پنج هزار و ۵۰۰ متر از تصفیه خانه به مخازن شهر از جمله عملیات اجرایی این طرح به شمار می‌رود.

همزمان با پویش هر هفته الف- ب- ایران در روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین هشت طرح صنعت آب و برق با سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومان در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و اصفهان افتتاح شد.

انتهای پیام/۸۰۴۷۶/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *