۰

کل اخبار

۴۰ درصد از مدارس شهرستان سامان تحت پوشش یاری‌گران قرار گرفت

آوریل 13, 2021 در 20:10 توسط

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس تحقیقاتی که وزارت آموزش و پرورش انجام داده است خوشبختانه نرخ سرعت شیوع اعتیاد در جامعه دانش آموزی کنترل شده است.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، سیدقدیر مرتضوی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سامان، اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات بحث احیاگران زندگی در محیط دانش آموزی است که با درایت و همراهی آموزش و پرورش به خوبی به مرحله اجرا در آمد.

وی بیان داشت: براساس تحقیقاتی که وزارت آموزش و پرورش انجام داده است خوشبختانه نرخ سرعت شیوع اعتیاد در جامعه دانش آموزی کنترل شده که این ناشی از بالندگی، شعور و فهم بسیار بالای دانش آموزان و مراقبت والدین است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: نقاط خاص در برخی شهرها توجه خاص می‌طلبند، باید توجه کرد که زمینه و فضا را برای افراد سوداگر و کسانی که در این چرخه هستند تنگ کرد، متاسفانه هدف آن‌ها بیشتر جوانان هستند نباید فضا برای این افراد امن شود.

مرتضوی تاکید کرد: طرح‌های عملیاتی مشخص و مدونی باید تدوین شود تا بتوان در مجموعه استان روی این موضوعات کار کرد و به تصمیم‌های خوب و جدی برای اجرا رسید، نکته حائز اهمیت اجرای خوب است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هر طرحی و برنامه‌ای اگر درست تدوین و اجرا شود مطمئناً رضایتمندی بیشتر مردم را به همراه خواهد داشت.

وی بیان داشت: باید به افراد خاص و آسیب دیده یا به تعبیر دیگر فرد آسیب دیده خاص مثل دانش آموزان، بانوان، نوجوانان و جوانان به صورت ویژه توجه شود؛ امید است در مراکز بهداشتی درمانی با شناسایی، مداخله و کنترل‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: با کنترل و اصلاح امید است افراد از قِبَل آسیب، درگیر مشکلات بیشتری نشوند که اگر این اتفاق افتاد مطمئناً دایره این آسیب گسترده خواهد شد و دامان افراد دیگر را می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: طبق برنامه مشخص ۴۰ درصد از مدارس شهرستان سامان باید تحت پوشش یاری‌گران زندگی قرار می‌گرفت که مدل و مفهوم اجرای آن بحث توسعه و اقدامات پیشگیرانه بود.

وی ادامه داد: گزارش‌ها حکایت از انجام این شاخص در شهرستان سامان دارد، در آینده یاری‌گران ورزش، یاری‌گران در محیط محلات و زنان و یاری‌گران کار تولید را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

مرتضوی تصریح کرد: اگر این موضوع به اجرا رسد و جامعه هدف یک صدا حرکت کنند مطمئناً نرخ پوشش در بحث اقدامات پیشگیرانه بیشتر خواهد شد و این اقدامات پیشگیرانه است که زمینه را برای عدم بروز آسیب فراهم می کند.

وی در پایان با توصیه به مردم، خاطرنشان کرد: آحاد جامعه نسبت به فراگیری مفاهیم پیشگیرانه توجه داشته باشند، بستر در فضای مجازی فراهم است تا به بینش و آگاهی کامل رسند.

انتهای پیام/ 80476/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *