۰

کل اخبار

محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان سامان اعمال شد

آوریل 9, 2021 در 02:14 توسط

فرماندار شهرستان سامان با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان در رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا گفت: اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در این شهرستان از روز پنجشنبه به‌مدت ۲ هفته آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، کمال اکبریان روز پنجشنبه در ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا در سامان تاکید کرد: براساس شرایط جدید، فقط گروه‌های شغلی شماره یک با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مجاز به فعالیت هستند.

وی افزود: بر این اساس فعالیت تمامی گروه‌های شغلی ۲ تا چهار، مکان‌های گردشگری، تفریحی و ورزشی ممنوع و برگزاری هرگونه تجمع در مساجد و آرامستان‌ها، انواع مراسم، فعالیت تالارهای پذیرایی، مدارس، موسسات آموزشی، دانشگاه‌ها و مهدهای کودک به مدت ٢ هفته در شهرستان سامان تعطیل و فعالیت مراکز تهیه و طبخ غذا فقط به‌صورت بیرون‌بر مجاز است.

اکبریان تصریح کرد: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ٢٢ تا سه بامداد در شهرستان سامان برای ساکنان بومی و غیربومی همچنان برقرار است و متخلفان با اعمال جریمه مواجه می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به رنگ‌بندی شهرها و وضعیت قرمز سامان، از ورود و حضور خودروهای دارای پلاک غیربومی در این شهرستان جلوگیری و افراد به برگشت توصیه می‌شوند، در غیر این‌صورت نیروی انتظامی جریمه قانونی برای انان اعمال می‌کند.

فرماندار شهرستان سامان اظهار داشت: سه گروه از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مربوطه در شهرستان سامان فعال شده تا بر فعالیت بازار و گروه‌های مختلف نظارت و با متخلفان برخود کنند.

وی گفت: تعطیلی ۲ هفته‌ای بازار مشکلات اقتصادی فراوانی برای کسبه و قشرهای دیگر به ‌دنبال دارد اما خسارت‌های اقتصادی مانع اجرای دستورالعمل‌های ستاد مقابله با ویروس کرونا و مهم‌تر از حفظ سلامت نیست.

اکبریان درخواست کرد: مردم شهرستان سامان برای مهار و کنترل ویروس کرونا و بازگشت شهرستان به وضعیت عادی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های جدید اقدام و با مسوولان همراهی کنند.

به گزارش سامانِ برتر، مشاغل گروه شغلی شماره ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، موارد فروش مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلای‌ها، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه‌ فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

مشاغل گروه شغلی شماره سه شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان، موزه‌ها، سینماها و تئاترها و مهدهای کودک می‌شود.

مشاغل گروه شغلی شماره چهار شامل باغ وحش‌ها و شهرهای بازی، مراکز تفریحی آبی و گیم‌نت‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *