۰

کل اخبار

۱۹۰ میلیارد ریال برای احداث تصفیه‌خانه آب شرب شهر سامان هزینه شد

مارس 27, 2021 در 19:00 توسط

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه آب شرب شهر سامان از سال ۱۳۹۰ گفت: برای اجرای این طرح تاکنون ۱۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌برتر، احمدرضا محمدی تاکید کرد: از این مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال تا پایان سال ۱۳۹۸ و ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال گذشته تامین و هزینه شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تنش آبی، به این طرح اختصاص یافت که ۱۰۰ درصد جذب شد.

محمدی، پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی ساخت تصفیه‌خانه آب شرب شهر سامان را ۹۰ درصد اعلام و تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح به ۶۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ظرفیت تصفیه‌خانه آب شرب شهر سامان ۱۲۰ لیتر بر ثانیه با دربرگیری ۱۵ هزار نفر جمعیت است و برای احداث این طرح تاکنون خط انتقال به‌طول هشت کیلومتر اجرا و ساختمان‌های شیمیایی، فیلتراسیون و مخزن ۲ هزار و ‌۷۰۰ مترمکعبی ساخته شده است.

محمدی تاکید کرد: اجرای خط بای‌پس ورودی، محوطه‌سازی و جدول‌بندی، خرید پست‌های برق وگاز، خرید و نصب لوازم الکترومکانیکال و تابلوهای قدرت، خرید و نصب لوله و اتصالات یو. پی. وی. سی. (UPVC) و دوزینگ پمپ‌های فرایند شیمیایی، خرید و نصب و راه‌اندازی فرایند فیلتراسیون، ساخت ۲ واحد کلاریفایر به‌همراه ساخت و نصب تجهیزات برقی و مکانیکی آن و احداث و تجهیز ایستگاه پمپاژ از دیگر اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب شرب شهر سامان به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/80476/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *