۰

کل اخبار

تردد خودروها در شهرستان سامان به دلیل شیوع کرونا کنترل می‌شود

مارس 23, 2021 در 10:11 توسط

فرماندار سامان با اشاره به وضعیت نارنجی این شهرستان گفت: چهار گروه از نیروی انتظامی بر تردد خودروها در این شهرستان نظارت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، کمال اکبریان تاکید کرد: با توجه به رنگ‌بندی شهرها و وضعیت نارنجی سامان، از ورود و حضور خودروهای دارای پلاک غیربومی در این شهرستان جلوگیری و مسافران به برگشت توصیه می‌شوند.

وی افزود: در صورت امتناع گردشگران دارای خودروهایی با پلاک غیربومی از شهرستان سامان، نیروی انتظامی جریمه پنج میلیون ریالی برای یک دوره ۲۴ ساعته اعمال می‌کند و در صورت ادامه حضور آنان این مبلغ جریمه تجدید می‌شود.

اکبریان تصریح کرد: هم‌اکنون تمامی مراکز تفریحی و گردشگری در شهرستان سامان تعطیل و هرگونه خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در این مراکز ممنوع است.

وی یادآور شد: فعالان حوزه گردشگری شهرستان سامان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به‌خصوص در نوروز سال‌جاری همکاری مطلوبی با مسوولان داشته‌اند.

اکبریان اظهار داشت: برخی خودروهای دارای پلاک غیربومی تنها قصد عبور از شهرستان سامان و عزیمت به شهرها و یا حتی استان‌های همجوار را دارند که این خودروها باید از کمربندی گذر و از هرگونه تردد در شهر سامان خودداری کنند تا مشمول جریمه نشوند.

به گزارش سامانِ برتر، بنا بر مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی، سفر و تردد به مناطق قرمز و نارنجی ممنوع است و افرادی که نسبت به این مصوبه تخلف کنند با جریمه‌های قانونی مواجه می‌شوند.

از بین شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری، سامان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان دیگر در وضعیت زرد از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارد و سفر نوروزی به سامان به‌عنوان منطقه نارنجی ممنوع است.

چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسیده و به گفته مسوولان دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد، شیوع این ویروس در استان وارد چرخش شده است.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *