۰

کل اخبار

سفر نوروزی به شهرستان سامان ممنوع است

مارس 24, 2021 در 09:58 توسط

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: از بین شهرستان‌های ۱۰ گانه این استان، شهرستان سامان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان دیگر در وضعیت زرد از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارد و سفر نوروزی به این منطقه نارنجی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، مجید شیرانی افزود: بنا بر مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی، سفر و تردد به مناطق قرمز و نارنجی ممنوع است و افرادی که نسبت به این مصوبه تخلف کنند با جریمه‌های قانونی مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن، توصیه‌های بهداشتی بر خودداری از سفر به هریک از مناطق با رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز تاکید دارد چرا که با سفر امکان انتشار و شیوع ویروس بیشتر می‌شود و این موضوع می‌تواند پس از مدتی رنگ‌بندی مناطق را به نارنجی و قرمز تغییر دهد.

شیرانی با بیان اینکه شیوع کرونا در استان در وضعیت باثباتی قرار دارد، تصریح کرد: هرگونه غفلت و بی‌توجهی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند روند شیوع کرونا در استان را افزایشی کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود مردم استان از دید و بازدید نوروزی خودداری کنند اما چنانچه قصد چنین کاری دارند باید این مراسم‌ها در مدت زمان کوتاه، در فضای باز و بدون پذیرایی انجام گیرد چراکه ویروس جهش‌یافته انگلیسی نیز که قدرت کشندگی و سرایت بیشتری دارد وارد چرخش استانی شده است.

شیرانی با بیان اینکه سفر و دید و بازدید نوروزی منجر به افزایش شیوع ویروس کرونا می‌شود، خاطرنشان کرد: چنانچه در ۲ هفته تعطیلات نوروز این پروتکل‌ها به خوبی رعایت نشود پس از آن با افزایش تعداد مراجعات سرپایی و بستری در استان روبرو خواهیم شد.

وی از شناسایی ۲۵ هزار و ۶۵۱ مبتلای به ویروس کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۹۶ نفر فوت شده است، ۱۱۱ نفر بستری و حدود ۲۴ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *