۰

کل اخبار

وضعیت شهرستان سامان از نظر شیوع کرونا نگران‌کننده است

مارس 16, 2021 در 20:58 توسط

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان سامان نگران‌کننده است، گفت: در هفته گذشته آمار موارد ابتلا به کرونا در شهرستان سامان نسبت به مرکز استان بالاتر بود.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، مجید شیرانی در ستاد مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خوشبختانه این استان در پیک اول و دوم شیوع کرونا درگیری شدیدی در مواجهه با این بیماری نداشت، اظهار کرد: اما متاسفانه در موج سوم بیماری با افزایش چشمگیر موارد بستری و فوتی ناشی از این ویروس در استان مواجه بودیم، فوتی‌های کرونا در این استان دو رقمی و تعداد موارد بستری در بخش‌های کرونا به حدود ۴۵۰ بیمار رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: از ابتدای آذرماه سیر نزولی بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و دی‌ماه آرامی را پشت سر گذاشتیم، اما از اواخر بهمن‌ماه مجددا شیب ابتلا به کرونا صعودی و در دو هفته ابتدایی اسفندماه آمار ابتلا به کرونا با افزایش ۱.۸ درصدی روبرو شد، اما خوشبختانه این روند با همکاری و همراهی مردم ادامه پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه وضعیت ثبات بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری شکننده است، عنوان کرد: حدود ۳۰ درصد موارد تست سرپایی افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان مثبت می‌شود و این مسئله موجب ایجاد نگرانی در کادر بهداشت و درمان شده است، همچنین تراکم بازار، تعطیلات پیش‌رو و دورهمی‌ها و دیدبازدیدهای نوروز این نگرانی را تشدید می‌کند.

شیرانی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل در سفر و دورهمی غیرممکن است، بیان کرد: رعایت اصول بهداشتی نباید کمرنگ شود، باتوجه به اینکه تبعیت اجتماعی برای جلوگیری از سفر وجود ندارد و قدرت اعمال محدودیت را نیز نداریم، بنابراین باید یکسری تمهیدات برای سفر اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان سامان نگران‌کننده است، گفت: در هفته گذشته آمار موارد ابتلا به کرونا در شهرستان سامان نسبت به مرکز استان بالاتر بود و همچنین موارد بستری ناشی از ابتلا به این کرونا در این شهرستان افزایشی و نزدیک به آمار شهرستان شهرکرد بود، این در حالیست که جمعیت این شهرستان یک چهارم مرکز استان است.

وی افزود: باید مراکز تفریحی، توریستی، باغ‌های مجاز و غیرمجاز در شهرستان سامان تعطیل شوند، همچنین در این شهرستان نیازمند اعمال محدودیت تردد هستیم، همچنین در شهرستان فارسان نیز نگرانی‌هایی برای بحث پذیرش گردشگر و مسافر در منازل شخصی وجود دارد.

شیرانی تاکید کرد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا باید سرو غذا در رستوران‌ها، هتل‌ها، مهمانسراها و کافی‌شاپ‌ها ممنوع شود، اما فعالیت تالارهای پذیرایی با ۳۰ درصد ظرفیت بلامانع است.

انتهای پیام/80476/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *