۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

استانداردهای لازم در لوله انتقال نفت مارون در شهرستان سامان رعایت شود

ژانویه 28, 2021 در 19:08 توسط

فرماندار شهرستان سامان گفت: خط لوله انتقال نفت مارون در محدوده سامان از شهرک‌های صنعتی شماره ۱و ۲، بالای مرکز شهر، روستاهای چلوان، شوراب صغیر و محمدآباد عبور می‌کند و سپس از شهرستان خارج و وارد استان اصفهان می‌شود که برای جلوگیری از بروز حوادث، باید استاداردهای لازم در این حوزه رعایت شود.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، کمال اکبریان تاکید کرد: خط لوله انتقال نفت مارون پس از گذر از مسیر چالشتر در شهرستان شهرکرد به شهرستان سامان وارد می‌شود و در همین راستا شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، باید در خصوص استانداردسازی این خط لوله اقدام کند.

وی تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی برای این خط لوله انتقال نفت در محدوده شهرستان سامان، وضعیت صنعت، کشاورزی و آب آشامیدنی با مشکل جدی و خسارت‌های جبران‌ناپذیر مواجه خواهد شد.

وی یادآور شد: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حادثه در این منطقه را انجام دهد.

اکبریان تاکید کرد: برخی اهالی شهرستان سامان ادعا می‌کنند اسنادی دارند که هنگام عبور خط لوله انتقال نفت مارون از زمین‌های آنان، رضایت و یا مالکیتی از این افراد گرفته نشده است.

وی افزود: با توجه به شکایت این افراد در مراجع قضایی، ضرورت دارد تا شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نسبت به رفع مسایل حقوقی مرتبط با عبور خط لوله انتقال نفت مارون از شهرستان سامان اقدام کند.

۲۶ فروردین‌ماه سال ۱۳۸۷ لوله انتقال نفت مارون به اصفهان در مسیر شهرستان سامان هنگام تعریض جاده از سوی یک دستگاه بولدوزر، دچار پارگی شد که عملیات ترمیم خط لوله شامل مراحل مسدود کردن شیرآلات بین‌راهی در پایین‌دست و بالادست محل حادثه، پاک‌سازی محیط از نفت خام، خاک‌برداری و جدا کردن لوله آسیب‌دیده از خط لوله انجام شد که به‌هنگام نشت نفت، قسمتی از باغات و درختان غیرمثمر منطقه آسیب کلی دید و بخشی از منابع آب منطقه آلوده شد./ ایرنا

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *