۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

مرحله نخست مرمت بافت تاریخی روستای یاسه‌چای به پایان رسید

ژانویه 21, 2021 در 14:00 توسط

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله نخست مرمت بافت تاریخی یاسه‌چای از توابع شهرستان سامان به پایان رسید.

به گزارش سامانِ برتر، کوروش بابائیان در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مرحله نخست مرمت بافت تاریخی روستای یاسه‌چای به پایان رسید، اظهار کرد: برای مرمت بافت تاریخی روستای یاسه‌چای در سال‌جاری ۴۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عملیات مرمت در روستای یاسه‌چای شامل اجرای اندود کاهگل بر روی دیواره‌های قسمتی از بافت تاریخی است، عنوان کرد: برای مرمت بافت تاریخی روستای یاسه‌چای تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و تکمیل آن سه میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

وی با بیان اینکه روستای یاسه‌چای با کوچه‌های سرپوشیده متعلق به دوران صفویه است، یادآور شد: اهالی یاسه‌چای در گذشته برای امنیت روستا، کوچه‌های این روستای هدف گردشگری را سرپوشیده و به‌صورت دالان‌هایی ساخته‌اند که این دالان‌های خشت و گلی با گذشت حدود یک قرن همچنان پابرجا و دیدنی است.

بابائیان خاطرنشان کرد: دالان‌های قدیمی و بافت معماری خاص، روستای یاسه‌چای را به یکی روستای هدف گردشگری تبدیل کرده است.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *