۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

تحویل یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال ثابت به شهرستان سامان

دسامبر 29, 2020 در 16:41 توسط

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان گفت: با هماهنگی و تلاش ریاست و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری و خانواده شهید نورمند، یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال ثابت به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال تحویل و به نام شهید مدافع سلامت «دکتر رضوان نورمند» نامگذاری شد.

مرتضی خلیلی سامانی در گفتگو با خبرنگار سامانِ برتر، با بیان اینکه این دستگاه از نیازهای اساسی حوزه بهداشت و درمان شهرستان سامان بود، افزود: این دستگاه با پیگیری های متعدد شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان، فرماندار و به ویژه خانواده شهید مدافع سلامت «خانم دکتر رضوان نورمند» و به پاسداشت مقام و منزلت زن و این بانوی فداکار و ترویج روحیه خدمتگذاری، پس از سالها درخواست در تاریخ 9 دی ماه 1399، یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال ثابت با تمام متعلقات مربوطه به ارزش حدود 20 میلیارد ریال تحویل شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان گردید و قرار است این دستگاه در محلی که قبلا در مرکز شبانه روزی سامان تهیه شده نصب و بعد از اخذ مجوز مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: این نامگذاری به منظور ارج نهادن به مقام شامخ زن، الگوسازی و معرفی ایثارگری زنان و ثبت یاد و خاطرات آنها در تاریخ این سرزمین انجام شده است چرا که زنان همواره در عرصه‌های مختلف به ویژه در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با مقاومت، مشارکت و شهادت خود مخلصانه،گمنام و سربلند حضور داشتند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان اظهار داشت: در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا نیز این قشربا تمام توان در حوزه‌های مختلف به خصوص در بخش درمان فعالیت دارند.

خلیلی افزود: یکی از مشکلات عمده مردم شهرستان سامان نبود دستگاه رادیولوژی بود که با تلاش و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری از امروز به بعد این مشکل مرتفع شد.

به گزارش سامانِ برتر، دکتر رضوان نورمند استاد دانشگاه و فلوشیب الکتروفیزیولوژی بالینی قلب به سبب ابتلا به ویروس کرونا پس از چند روز بستری در بیمارستان هاجر شهرکرد روز پنجم آذرماه در زمره شهدای مدافع سلامت قرار گرفت.

پیش از این زنده‌یاد پریسا رفیعی از پرسنل خدوم شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن، ذبیح‌الله کاویانی از پرسنل بهداشت و درمان شهرستان بروجن و علیرضا صانعی از پرسنل تاسیسات بیمارستان هاجر شهرکرد جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند و به شهدای مدافع سلامت کشور پیوستند.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *