۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

۵ روستای شهرستان سامان به شبکه فیبرنوری متصل شد 

دسامبر 22, 2020 در 22:55 توسط

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور ارتقاء خدمات‌رسانی ارتباطات نوین در دولت دوازدهم در پنج روستای شهرستان سامان شبکه فیبرنوری اجرا شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، هومان محمودی در دیدار با فرماندار سامان اظهار داشت: در حال حاضر این شهرستان ۲ مرکز شهری تلفن ثابت و ۱۲ مرکز روستایی دارد و مشکلی برای دانش آموزان در خصوص اتصال به شبکه شاد وجود ندارد.

وی تعداد تلفن‌های ثابت فعال این شهرستان را ۱۲ هزار و ۶۹۶  شماره اعلام کرد و گفـت: از این تعداد پنج هزار و  ۳۰۸ تلفن در مناطق روستایی دایر شده است و دارای ۲۰ سایت تلفن همراه شامل ۲ سایت جاده‌ای و ۱۸ سایت شهری و روستایی است که ضریب ضریب نفوذ تلفن ثابت این شهرستان۳۶درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه ۱۰۰ درصد است.

محمودی، تعداد شماره تلفن‌های ثابت نصب شده در استان را بیش از ۲۶۰ هزار شماره عنوان کرد و گفت: هم‌اینک ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۳۰ درصد است، که نسبت به استان‌های هم‌ردیف در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد.

وی از فعالیت ۱۶۸ مرکز ارائه دهنده خدمات دیتا (اینترنت پرسرعت) در استان خبر داد و گفت: هم‌اینک ۶۸ هزار کد ADSL به مشترکین خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری طول جاده‌های زیر پوشش همراه اول در استان را ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر اعلام و اظهار داشت: در مسیرهای ارتباطی استان در قالب ۴۹۳ سایت خدمات همراه اول ارائه می‌شود.

به گفته محمودی، تاکنون بیش از  چهار هزار و ۶۵۰ کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده است، که از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بین شهری، ۴۵۰ کیلومتر درون شهری و یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی است.

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری، تعداد روستاهای دارای خط تلفن ثابت را ۶۷۰ روستا اعلام کرد و گفت:از این تعداد ۶۶۵ روستا دارای تلفن خانگی هستند و در ۵ روستای دیگر نیز یک مرکز ارتباطی فعال است.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *