۰

کل اخبار

اجرای طرح پایلوت کشت گیاهان دارویی در شهرستان سامان

دسامبر 22, 2020 در 10:22 توسط

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سامان از اجرای اولین طرح پایلوت کشت گیاهان دارویی در زیر اشکوب درختان مثمر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، یزدان احمدزاده اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی از جمله موسیر، باریجه و کلوس در سطح یک هکتار با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری و سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سامان در زیر اشکوب باغات مثمر انجام گرفت.

وی افزود: افزایش اشتغالزایی و افزایش درآمد اقتصادی کشاورزان و باغداران در شهرستان سامان از اهداف اجرای این طرح است و می‌توان از ظرفیت بالای کشت گیاهان دارویی برای حفظ این منابع و افزایش رونق اقتصادی استفاده کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سامان، گیاه موسیر را از جمله گیاهان با نیاز آبی پایین دانست و اظهار داشت: این طرح برای اولین بار در استان انجام می‌شود که امیدواریم بازدهی خوبی داشته باشد.

احمدزاده افزود: زمان کاشت موسیر در فصل پاییز (اوایل مهر ماه تا اواخر آذر ماه)، شروع رشد آن از اوایل اسفند تا اوایل فروردین ماه، زمان گلدهی اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه و زمان مناسب بهره برداری موسیر اواخر تیرماه است.

وی بیان داشت: با توجه به کمبود منابع آبی، تغییر الگوی کشت یکی از اهداف مهم وزارت جهاد کشاورزی و متخصصان بخش کشاورزی است و در این راستا محصولاتی دارای اولویت است که نیاز آبی کمتری نسبت به کشت‌های دیگر داشته باشند.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *