۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

۶ مرکز نمونه‌گیری کرونا در شهرستان سامان فعال شد

دسامبر 16, 2020 در 11:29 توسط

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: در ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، تعداد مرکز نمونه‌گیری ویروس کرونا در استان ۱۷ مورد بود که این تعداد به تازگی به ۷۷ مورد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، سید راشد جزایری افزود: از این تعداد  ۱۷ مرکز در شهرکرد، ۱۱ مرکز در لردگان، ۱۰ مرکز در فارسان، ۹ مرکز در کیار، هفت مرکز در بروجن، در هریک از شهرستان‌های سامان، بن و اردل ۶ مرکز و در شهرستان کوهرنگ پنج مرکز فعال شده است.

وی ادامه داد: با توزیع کیت‌ها تست سریع تشخیص کرونا، روند نمونه‌گیری و بیماریابی در استان سرعت بهتری به خود گرفته است و مدت زمان جوابدهی تست‌ها از ۶ ساعت به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است.

جزایری تصریح کرد: برای مقابله با هرگونه تست منفی کاذب، نیز چنانچه فردی که تست وی منفی اعلام شده است اما علائم ابتلا به ویروس کرونا را دارد، دوباره مورد تست قرار می‌گیرد تا از نتیجه آزمایش‌های تست سریع اطمینان حاصل شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: جواب تست‌های کرونا به صورت پیامک به افراد اطلاع‌رسانی می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *