۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

اشتعالزایی بنیاد برکت در ۱۰ روستای شهرستان سامان

دسامبر 5, 2020 در 19:49 توسط

نماینده بنیاد برکت در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این نهاد با توسعه فعالیت‌های خود در زمینه اشتغالزایی به زودی در ۱۰ روستای شهرستان سامان کسب و کارهای خانگی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، روانبخش رئیسیان روز شنبه در دیدار با فرماندار شهرستان سامان افزود: از طرح‌های مهم بنیاد برکت در کشور که طی سال‌های اخیر آغاز شده است طرح‌های اشتغالزای اجتماع‌محور تحت عنوان «سحاب و آسمان» است که در مناطق روستایی استان نیز وارد مرحله اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در این طرح عوامل اجرایی که تسهیل‌گر نامیده می‌شوند در نقاط روستایی و محروم شهرستان‌ها ورود کرده و به شناسایی ظرفیت‌ها و افراد جویای کار می‌پردازند.

رئیسیان تصریح کرد: در این طرح تسهیل‌گران با هماهنگی فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی به روستاهای هدف ورود پیدا می‌کنند و با همکاری مردم، دهیار، شوراها و معتمدین کارگروه‌هایی تشکیل داده و ظرفیت‌های شغلی متناسب با منطقه را شناسایی می‌کنند.

نماینده بنیاد برکت در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پس از آن افراد بیکار و جویای کار شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بنیاد برکت معرفی می‌شوند تا با دریافت تسهیلات ارزان‎قسمت به راه‌اندازی کسب و کار بپردازند.

رئیسیان با بیان اینکه تسهیلات در زمینه‌های کشاورزری، گردشگری و صنعت، معدن، تجارت به متقاضیان پرداخت می‌شود، اظهار داشت: این تسهیلات برای راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی اختصاص دارد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در گام نخست در ۱۰ روستای شهرستان سامان اجرا می‌شود و سپس در سال‌های بعد دیگر روستاهای شهرستان نیز مشمول این طرح می‌شوند.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *