۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

شبکه آب ۲۳ روستای شهرستان سامان به مخازن ذخیره متصل شد

نوامبر 22, 2020 در 21:27 توسط

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارندگی هفته اخیر و بالا رفتن کدورت آب رودخانه، شبکه آب ۲۳ روستای حاشیه زاینده‌رود از تصفیه‌خانه قطع و به منبع‌های ذخیره از پیش تعیین شده متصل شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، فرشاد متقی از پیش‌بینی سه مخزن آب ذخیره سه هزار متر مکعبی در مجتمع روستایی “کاهکش “، “چم کاکا” و  “هوره” قبل از بارش‌های پاییزی خبر داد و اظهار داشت: منبع ذخیر آب مجتمع کاهکش هفت و منبع ذخیر آب هوره ظرفیت تامین آب ۹ روستای را در زمان‌های بحرانی دارد. 

وی وجود مخازن ذخیره آب کوچک و متوسط با ظرفیت‌های متفاوت در دیگر روستاهای مورد نظر که به‌ صورت مستقیم از آب‌های روان استفاده می‌کنند را یادآورشد و گفت: با توجه با بارش‌های اخیر و پایین آمدن کیفیت آب رودخانه‌ها ، آب شرب حدود ۲۵ هزار نفر از ۲۳روستای حاشیه زاینده‌رود از برداشت مستقیم خارج و شبکه مخازن متصل شد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تصفیه‌خانه آب در منطقه پل کاهکش نیز آب شرب هفت روستا به میزان حدود ۴۰ لیتر در ثانیه به روش صافی کُنُد را تصفیه می‌کند و برای دبی‌های کوچک همانند ۴۰ تا ۵۰ لیتر در ثانیه پاسخگو است.

متقی، با بیان اینکه آب زاینده‌رود در مواقع غیر بارندگی و عادی یک آب پاک و مطلوب است، ادامه داد: در این تصفیه‌خانه با کُلُرزنی و روش نوین گندزدایی، آب تصفیه می‌شود و کیفیت آن مطلوب است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری به مردم  مناطق روستایی شهرستان سامان توصیه کرد: با توجه به محدودیت در ذخیره‌سازی آب شرب و احتمال تداوم بارندگی در هفته جاری در مصرف آب صرفه جویی کنند./ ایرنا

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *