۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

برگزاری رزمایش موتورسیکلت‌سواران قانون‌مدار در شهرستان سامان

نوامبر 16, 2020 در 19:35 توسط

رزمایش موتورسیکلت‌سواران قانون‌مدار استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته ایمنی و حمل و نقل، به میزبانی شهرستان سامان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری صبح امروز در این رزمایش با اشاره به ضرورت استفاده از نکات ایمنی در رانندگی، گفت: ۲۶ درصد از تصادفات شکل گرفته در این استان امسال در حوزه موتورسیکلت‌سواران متخلف بوده است. 

وی افزود: همچنین ۱۷ درصد تصادفات فوتی و ۱۱ درصد مجرومین ناشی از تصادفات در استان مربوط به موتورسواران است.

وی ادامه داد: ۸۹ درصد تردد موتورسیکلت‌ها در محورهای فرعی و روستایی استان است و انحراف به چپ، بیشترین علت تصادفات شکل گرفته در این حوزه است.

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری از رصد ۹ هزار و ۲۸۴ دستگاه موتورسیکلت طی هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: ۳۴ درصد این رانندگان موتورسیکلت‌ها مرتکب تخلف‌هایی نظیر استفاده نکردن از کلاه ایمنی، سوار کردن چند نفر بر روی موتور و استفاده از تلفن همراه شده‌اند.

نوربخش تصریح کرد: همچنین از این تعداد ۴۸۲ دستگاه موتورسیکت متخلف نیز به پارکینگ هدایت شده است.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه موتورسواران خبر داد و گفت: این آموزش‌ها طی سالجاری در قالب ۴۶ جلسه آموزشی در روستاها به ۵۹۰ موتورسوار ارائه شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری نیز از وجود ۱۷۵ مدرسه در حاشیه راه‌های این استان خبر داد و گفت: رعایت قانون و قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی موتورسواران در تامین امنیت این مدارس نقش مهمی دارد.

حسین مالکی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش کلاه ایمنی در موتورسواری افزود: سالانه ۲ هزار کلاه ایمنی به صورت رایگان در بین موتورسواران استان توزیع می‌شود اما بسیاری از موتورسواران از این کلاه‌ها استفاده نمی‌کنند.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *