۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

ظرفیت شهرستان سامان در تولید بادام در سطح ملی مطرح می‌شود

سپتامبر 9, 2020 در 19:41 توسط

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان سامان، ۲۵ تا ۳۰ درصد بادام کل کشور را تامین می‌کند که می‌تواند در سطح ملی مطرح شود و در این راستا ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز بر شناساندن این ظرفیت تاکید دارد.

به گزارش پایگاه خبری سامانِ برتر، فرانک کبیری پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار شهرستان سامان با اشاره به برنامه‌‌های فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برنامه‌ای که برای کار خود در نظر گرفته، براساس طرح تکاپو، سند آمایش سرزمین و سند توسعه چشم‌انداز است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری افزود: کارهایی که انجام می‌دهیم با توجه به ظرفیت‌های هر شهرستان بوده است، به گونه‌ایی که منجر به ایجاد شغل شود.

کبیری با اشاره به ظرفیت‌های عظیم شهرستان سامان در تولید بادام، بیان کرد: این شهرستان، ۲۵ تا ۳۰ درصد بادام کل کشور را تامین می‌کند که می‌تواند در سطح ملی مطرح شود و در این راستا ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز بر شناساندن این ظرفیت تاکید دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری یادآور شد: محوریت اصلی در این شهرستان، بحث بادام سامان است که از ابتدای امسال تاکنون با وجود ویروس کرونا حدود 50 هزار نفر آموزش تاکنون انجام شده که نکته‌ی مثبتی است.

کبیری خاطرنشان کرد: برنامه منظم در خصوص دیدار از شهرستان‌ها داشته‌ایم، امید است با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و انجام کارهای مشارکتی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ایی، مثمر ثمر باشیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بحث بادام را به عنوان اصلی‌ترین رشته در نظر داشته اما از سایر ظرفیت‌ها غافل نشده‌ایم، مثلا صنایع دستی و سایر محصولات باغی به طور گام به گام برای آن‌ها برنامه ریزی لازم انجام شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به تسهیلات بانکی، گفت: بانک‌هایی که در حوزه وزارت تعاون هستند، همکاری‌های خوبی داشته‌اند، صندوق کار آفرینی امید تاکید بر تسهیلات روستایی داشته و از سوی دیگر با تلاش کارگزار استان، مبالغ بسیار خوبی از بخش ملی به استان اختصاص داده شده که آن‌ هم در بخش روستایی است.

کبیری در پایان خاطرنشان کرد: به کلیه طرح‌هایی که قابل توجیه بوده و در بخش روستایی قابلیت اجرا داشته باشند، پس از تایید مراحل کارشناسی مبالغ متناسب‌ آن در قالب وام‌هایی با درصد پایین ارائه می‌شود.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *