۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

۳۷۵ روستای چهارمحال و بختیاری هدف برنامه توسعه اقتصادی قرار گرفت

جولای 30, 2020 در 21:00 توسط

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۷۵ روستای این استان بر اساس ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه، مورد هدف اجرای برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، ملک‌محمد محمودیان روز پنجشنبه در جلسه توجیهی برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی شهرستان سامان افزود: این سند مطابق با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر یک از روستاهای استان تدوین شده است و برای اجرا به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: از مهمترین اهداف این طرح، تدوین اولویت‌بندی و ایجاد فرصت‌های شغلی با توجه به زنجیره ارزش و صنایع تبدیلی و تکمیلی در روستاها است.

محمودیان، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی را مهمترین چالش اقتصادی روستاها برشمرد و گفت: با وجود تولیدات خوبی که در بخش محصولات باغی و زراعی در استان وجود دارد اما تاکنون برنامه‌ای برای ایجاد زنجیره ارزش تولید تدوین و اجرا نشده است و این موضوع رسیدن به توسعه اقتصادی را به تاخیر می‌اندازد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امید است با اجرای این برنامه با توجه به سیاست‌های تدوین شده و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و مردم صنایع تبدیلی و تکمیلی در روستاها ایجاد و به دنبال آن برای این جمعیت شغل و درآمد پایدار فراهم کرد.

به گزارش سامانِ برتر، چهارمحال و بختیاری دارای ۸۰۰ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۵۷۵ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *