۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

کانون جدید بیماران کرونایی در شهرستان سامان شناسایی شد

ژوئن 9, 2020 در 21:19 توسط

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان گفت: کانون جدید عامل شیوع ویروس کرونا در این شهرستان مربوط به خانواده‌هایی است که طی روزهای اخیر در یک جشن تولد شرکت کرده اند.

مرتضی خلیلی سامانی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سامانِ برتر افزود: اعضای خانواده های یادشده که آزمایش آنها مثبت بوده است، تحت درمان و ایزوله قرار گرفته اند.

وی بیان داشت: با فعالیت مرکز سرپایی غربالگری کرونا در مرکز شبانه روزی سامان، این مرکز تقویت و افزایش یافته است و فعالیت این مرکز باعث شده از بیماران، تست کرونا انجام و برای جواب قطعی به مرکز استان ارسال شود و تاکنون نزدیک به 10 درصد از کل جمعیت شهرستان سامان نمونه برداری شده است که این درصد مطلوبی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان با اشاره به روند افزایشی شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در طی روزهای گذشته در این شهرستان اضافه کرد: از مردم می خواهیم هشدارها و توصیه ها را جدی بگیرند و نکات بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی را رعایت کنند.

خلیلی یادآور شد: در طرح غربالگری تلفنی با اغلب خانوارهای سامانی تماس گرفته شده و اگر کسی از قلم افتاده از طریق شماره تماس 09130589431 اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: تاکنون از زمان شیوع ویروس کرونا در شهرستان سامان، کلیه افرادی که به این ویروس مبتلا شدند در قرنطینه خانگی قرار گرفتند که به غیر از یک نفر، همه تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان با ابراز نگرانی شدید از برگزاری تجمعات در قالب جشن های عقد، عروسی و مراسمات ترحیم و… در منازل که با دعوت از اقوام و آشنایان صورت می گیرد، از مردم این شهرستان که مدتها است همکاری بسیار خوب در مهار این بیماری داشتند درخواست کرد با عدم برگزاری و یا عدم شرکت در این جلسات سلامت خود و خانواده خویش را با خطر جدی روبه رو نکنند و در صورت ضرورت، تنها با تعداد بسیار کم و آن هم در تالارهای روباز با یک چهارم ظرفیت آنها و همچنین استفاده از ماسک و رعایت سایر نکات بهداشتی اقدام کنند.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *