۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

بخشش محکوم به قصاص پس از 15 سال توسط خانواده مقتول

مارس 16, 2020 در 17:30 توسط

دادستان عمومی انقلاب اسلامی شهرستان سامان گفت: با گذشت خانواده مقتول، یک پرونده قتل مصالحه و محکوم پرونده از قصاص نفس رهایی یافت.

حسن الهی در گفت و گو با خبرنگار سامانِ برتر افزود: در جریان یک درگیری با سلاح سرد در سال ۱۳۸۳ جوانی به قتل رسید و پس از آن متهم به قتل دستگیر شد.

وی اظهار داشت: پس از صدور قرار مجرمیت از سوی دادسرای سامان، متهم این پرونده در دادگاه کیفری استان چهارمحال و بختیاری به قصاص نفس محکوم شد، که پس از قطعیت حکم قصاص، اقدام به پیگیری پرونده برای مصالحه کردند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان سامان بیان داشت: پس از جلسات متعد، خانواده مقتول (مرحوم جمشید کبیری سامانی) رضایت خود را اعلام و در نهایت حاضر به بخشش و عفو شدند و در نهایت فرد زندانی (غلامحسین کارگر سامانی) از زندان شهرکرد، پس از ۱۵ سال رهایی به فرصت دوباره زندگی دست یافت.

الهی با اشاره به اینکه اینگونه گذشت‌ها کاری بس بزرگ و با عظمت است و خانواده مقتول با اقدام انسان دوستانه خود علاوه بر عفو قاتل زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه را فراهم کرده اند، اضافه کرد: وقتی مردم شاهد چنین بخشش بزرگی از سوی این خانواده هستند بی شک به مسائل اختلافی کوچکتر خود با نگاه عفو و گذشت نگاه خواهند کرد و این چنین زمینه گسترش فرهنگ اصلاح ذات البین که در قرآن بسیار بر آن تأکید شده است فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: از نظر اسلام هر گونه تنش و اختلاف میان افراد به معنای دین زدایی از جامعه است و اصولا اختلافات را برنمی تابد و با آن به‌ عنوان یک فساد معامله و برخورد می‌کند؛ از نظر اسلام هر گونه تنش در میان افراد می تواند پایه های دین داری در جامعه را متزلزل کند و صحت و سلامت را از جامعه بزداید.

به گزارش سامانِ برتر، پیام های تقدیر و تشکر فراوانی از اهالی خونگرم سامان به تحریریه خبری ما مبنی بر سپاسگذاری از عمل ایثار، فداکاری و انسان دوستانه‌ خانواده کبیری بر بخشش این زندانی داشتند./ سامانِ برتر

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *