۰

ایثار و شهادت / کل اخبار

چرا آمریکا با وجود مشکلات بسیار فشار بر ایران وارد می‌کند؟

سپتامبر 26, 2019 در 15:49 توسط

جانشین فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی‌ اصفهان گفت: چرا آمریکا با وجود مشکلات بسیاری که دارد فشار درکشور وارد و برنامه‌های حال و آینده ما را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، امیر سرتیپ دوم علیرضا انگیزه ظهر امروز در آیین رونمایی از اِلمان شهید سرلشگر نعمت‌الله اکبری سامانی با بیان این سوال که چرا باید دفاع مقدس را گرامی داشت، چرا کاروان‌های راهیان نور را باید راه انداخت و چرا یاد شهدا باید زنده نگه‌داشته شود، اظهارداشت: ۳۹ سال پیش یک‌بار غافلگیر شدیم ملت ایران آماده دفاع نبود، ارتش و نیروی زمینی انسجام لازم را نداشت و سپاه و بسیجیان سازماندهی جهت دفاع از دشمن خارجی را نداشته و درگیر قائله کردستان بودند.

وی افزود: ما هزینه بسیاری پرداخت کرده‌ایم، صدها هزار شهید،‌ جانباز، آزاده، هزاران میلیارد هزینه جنگ و زیرساخت‌های کشور نیز از بین رفت اما در همان موقع نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲ حرکت در راستای حرکت انقلابی ۱۹ بهمن ۵۷ انجام داد که انقلاب ما را تسریع کرد.

جانشین فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان ادامه داد: حرکت اول یک مهر ۵۹ بود که ۲۰۰ هواپیما به پرواز درآمد و ۱۵۰ فروند وارد خاک دشمن شد و پایگاه‌های هوایی دشمن، فرودگاه‌ها، انبارهای مهمات، مخازن سوخت، پل و جاده‌ها و۵۰ درصد نیروی هوایی دشمن را زمین‌گیر کرد.

انگیزه عنوان کرد: حرکت دوم حمله به لشگرهای زرهی عراق بود، صدام فکر می‌کرد به پشتوانه این نیرو خواب ۷ روز جشن پیروزی در تهران را دیده اما این خواب تبدیل به کابوس ۸ ساله شد.

وی گفت: نیروی هوایی زمان طلایی دشمن را خرید و یک وقت طلایی در اختیار نیروی زمینی ارتش و سپاه قرار داد و آن‌ها توانستند حماسه ۸ سال دفاع مقدس را بیافرینند؛ حماسه‌ای که کابوس ۸ ساله شیطان کوچک صدام و شیطان بزرگ آمریکا شد.

جانشین فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان تشریح کرد: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس شامل حفظ کیان مرز و بوم کشور بود، هزار سال پیش سرزمین ایران به قدری پهناور بود که خورشید در آن غروب نمی‌کرد اما به خاطر سلاطین بزدل و ضعیف حال شبیه یک گربه کوچک شده اما شهدا وجب به وجب خاک خود را خونین کرده و یک وجب از خاک را به دشمن نبخشیدند.

انگیزه گفت: چرا باید آمریکا با وجود مشکلات بسیاری که خود دارد، فشار حداکثری به کشور ما وارد و حال و آینده کشور ما را رصد می‌کند؟، دشمن در این ۴۰ ساله قائله‌های مختلفی از جمله جنگ، تحریم، داعش و… را برای کشور ما پیش آورد و آن‌ها می‌خواستند با نیروی داعش قدرت‌های بزرگ منطقه را تقسیم کنند تا رقابتی برای رژیم صهیونیستی پیش نیاید به این دلیل فشار حداکثری را برای ما ایجاد کرد.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *