۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

طرح بازسازی و نوسازی باغات در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

سپتامبر 16, 2019 در 20:03 توسط

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰ درصد هزینه‌های طرح بازسازی و نوسازی باغات در استان به صورت یارانه‌ای پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، ذبیح ‌الله غریب ظهر امروز در بازدید از مرکز کشت و صنعت مرغداری واقع در جاده شهرکرد – سامان و طرح های کشاورزی شهرستان سامان، اظهار داشت: این شهرستان به لحاظ وجود باغات و تولیدات محصولات باغی مناسب در سطح کشور شناخته شده اما در گذشته یکسری باغات شاید سطح عملکردشان پایین بوده است.

وی با بیان اینکه جهادکشاورزی به جهت افزایش بهره‌وری مناسب و صرفه‌جویی در آب اقداماتی را انجام داده است، افزود: اولویت ما افزایش درآمد کشاورز و افزایش بهره‌وری است که بیش از ۷۲ درصد اراضی شهرستان سامان به سامانه آبیاری‌ نوین مجهز است که بهره‌وری را بالا‌ برده که این یکی‌ از پتانسیل‌های خوب است‌.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازسازی و نوسازی باغات بیان کرد: برحسب نوع محصول و استراتژی‌هایی‌ که تعریف و تدوین کرده‌ایم، مثلا گردوهایی که در استان عملکرد خوبی نداشته‌اند با رقم‌های مناسب بازسازی شده و ۵۰ درصد عملیات بازسازی را به صورت یارانه جهادکشاورزی برای ترویج این طرح پرداخت می‌کند.

غریب با اشاره به حذف باغات قدیمی ادامه داد: برخی باغات که امکان پیوند ندارند و به کانون‌ آفت تبدیل می‌شوند، حذف می‌شوند.

وی گفت: تعداد زیادی کشاورز داریم‌ که کار الگویی انجام داده‌اند و در حال حاضر باغی در این شهرستان وجود دارد که با تغییر الگو‌ها ضمن اینکه با تغذیه‌هایی که برای گیاه اعمال شده از سرمازدگی باغات جلوگیری شده و محصول بالاتر از میانگین برداشت شده است که امیدواریم بتوانیم نهایت حمایت از کشاورزان را انجام دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوعات و مباحث بیمه تصریح کرد: باغ به‌گونه‌ای است که اگر مدیریت شود درآمد دارد و خسارت‌های بیمه در حد زیاد نیست، اما باید تلاش کنیم باغات ما از بیمه استفاده کنند.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *