۰

ایثار و شهادت / کل اخبار

آیین عزای شیرخوارگان حسینی در شهرستان سامان برپا شد

سپتامبر 6, 2019 در 17:30 توسط

آیین عزاداری مادران و شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم و ششمین روز از ماه عزا در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، همزمان با سراسر کشور، شیرخوارگان در آیین اقامه عزا در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در شهرستان سامان کربلایی شدند.

در نخستین جمعه ماه محرم، مادران در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری با سیاهپوش کردن فرزندان خویش به استقبال تاسوعا و عاشورای حسینی رفتند.

در این همایش، مادران سیاه پوش همنوا با زمزمه های زینبی در شهرستانهای شهرکرد ، فارسان ، بروجن ، اردل ،کوهرنگ ،بن ، سامان ،لردگان و کیار و خانمیرزا با کودکان ۶ ماهه خویش، اشک ماتم و عزا جاری کردند.

در این آیین تعدادی از مادران طفلان ۶ ماهه گهواره گردانی  کردند و با نوحه خوانی در این عزای بزرگ سهیم شدند.

در پایان این آیین، نذرنامه حسینی را مادران در راستای نذر کودکان خویش در نهضت حسین سلام الله علیه قرائت کردند.

این همایش در ظهر جمعه محرم، در مساجد و حسینیه های شهرستان سامان برگزار شد، این مراسم در شهر سامان در حسینه ارشاد برگزار شد.

مادران حسینی اعلام کردند، شیرخوارگان کربلایی آنان از همان دوران کودکی دوستی و محبت خاندان اهل بیت علیه السلام را به جان خریده اند.

گفتنی است در این همایش مادران عزادار ،کودکان خود را با لباس های کربلایی به مجلس عزاداری امام حسین علیه السلام آوردند و گهواره ها و تابوت های نمادین علی اصغر علیه السلام در میان جمعیت به حرکت در آمد.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *