۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

2 میلیارد تومان برای تکمیل فرهنگسرای شهرستان سامان پیش‌بینی شد

ژوئن 19, 2019 در 14:35 توسط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای فرهنگسرای سامان هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز 2 میلیارد تومان اعتبار دیگر به این پروژه تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، جواد کارگران ظهر امروز در دیدار با هنرمندان شهرستان سامان اظهار داشت: یکی از مسائل عمده در این شهرستان تکمیل فرهنگسرا است که تاکنون در این راستا یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز 2 میلیارد تومان اعتبار دیگر به این پروژه تخصیص یابد.

وی بیمه هنرمندان را یکی دیگر از دغدغه‌های هنرمندان این شهرستان عنوان کرد و افزود: هنرمندان شهرستان سامان می‌توانند با مراجعه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ارائه مستندات علاوه‌بر بیمه هنرمندان، از بیمه تکمیلی نیز بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی خانه هنرمندان در شهر سامان بیان کرد: در صورتی که شهرداری و یا ادارات دیگر شهرستان مکانی را در اختیار فرهنگ و ارشاد قرار دهند ما آمادگی داریم تا نسبت به تجهیز این مکان به عنوان خانه هنرمندان اقدام کنیم.

کارگران با اشاره به تقویت فرهنگ و هنر زبان ترکی خاطرنشان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آمادگی دارد تا علاوه‌بر ارائه کتاب‌هایی جهت تقویت زبان ترکی در این شهرستان، تئاتر و موسیقی ترکی را نیز آموزش دهد.

وی گفت: شهرستان سامان در حوزه قرآنی نیز ظرفیت خوبی را دارد که امسال به موسسات قرآنی این شهرستان کمک ویژه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهرستان سامان قطب فرهنگی و هنری استان و حتی کشور است، ادامه داد: مسئولان شهرستان اگر علاقمند باشند می‌توانیم روزی را به عنوان روز سامان نامگذاری کنیم و اداره فرهنگ و ارشاد استان نیز در راستای اجرای این برنامه و برنامه روز بزرگداشت هنر سامانی کمک خواهد کرد.

کارگران با اشاره به پرداخت تسهیلات به هنرمندان اضافه کرد: تسهیلات کم بهره در قالب مشاغل خانگی به هنرمندان نیز پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *