۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

طرح نماد در 133 مدرسه چهارمحال و بختیاری اجرا شد

ژوئن 18, 2019 در 23:50 توسط

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در ۲ منطقه و ۱۳۳ مدرسه استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، فرحناز قائدامینی ظهر امروز در آیین اختتامیه طرح نماد در شهرستان سامان اظهارداشت: در این طرح نماد به دنبال آن هستیم که دانش‌آموزان‌ را با مهارت زندگی آشنا و آموزش دهیم که بتواند در اجتماع به عنوان یک شهروند توانمند و اثر‌گذار و فاعل حضور پیدا کند و تاثیر مثبت‌ خودش را نشان دهد‌.

وی افزود: ما باید به دانش‌آموزان آموزش دهیم که چطور از خودش دفاع‌ و توان نه گفتن داشته باشد و خودکنترلی‌ داشته باشد و استعدادهایش‌ را بشناسد‌، همه این‌ها مسائلی هستند که در طرح نماد به دنبال آن هستیم‌.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سال گذشته ۱۲ طرح پایلوت‌ بوده و سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ این طرح در ۲ منطقه و در ۱۳۳ مدرسه اجرا شده است‌.

قائدامینی خاطرنشان کرد: مدارس ما بهترین،امن‌ و سازنده‌ترین جایگاه هستند و اهمیت مدارس آشکار است و بهترین زمان برای دانش‌آموزان زمانی است که در مکان‌های آموزش عمومی قرار دارند‌ و بیشترین اعتماد را خانواده‌ها به مدارس دارند و این طرح به دنبال این است که از همه پتانسیل‌ها در جهت سازندگی استفاده کند‌.

وی با اشاره به اجرای طرح مدرسه شاد گفت: اگر مدرسه‌ای شاد باشد‌ دانش‌آموز را خوب می‌توان‌ تربیت‌ کرد و رشد پیدا کند‌.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدرسه شاد به معنی این نیست که همیشه جشن باشد و موسیقی پخش شود، ادامه داد: فکر کنید چه کاری می‌توان انجام داد که منجر به مدرسه شاد شود و مدرسه به سمت و سوی بروید که دانش‌آموزان‌ ترغیب و تشویق شوند و به خود باوری برسند‌.

قائدامینی با بیان اینکه ما مشکلات زیاد داریم و کتمان نمیکنیم، تصریح کرد: در کنار مشکلات پتانسیل زیادی داریم‌ و نیروی خوش‌فکر و سرشار از انرژی داریم و باید به خوبی از پتانسیل استفاده کنیم و در مدارس کار را واگذار نمی‌کنیم چون خیالمان راحت نیست و باید‌ دانش‌آموزان مثمر ثمر باشد‌.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *