۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

رفع مشکلات آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها است

ژوئن 18, 2019 در 23:43 توسط

فرماندار شهرستان سامان گفت: هیچ نهاد و دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند در بحث رفع مشکلات آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کند بنابراین مشارکت همه دستگاه‌ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، کمال اکبریان ظهر امروز در مراسم اختتامیه اولین دوره نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان اظهار داشت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اگر از هر دهک و قشر جامعه سوال کنید که نگرانی شما چیست نکته‌ جالب این است که اقشار پر درآمد و کم درآمد همه موضوع آسیب‌های اجتماعی را عنوان‌ می‌کنند‌ و به لحاظ اقتصادی فقیر و غنی نمی‌شناسند‌.

وی افزود: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی در کشور ما گره خورده به یکسری مسائل جغرافیایی‌ و ناشی از موضوعی است که بیشتر ‌از همسایگان ما به ویژه در بحث اعتیاد به ما ارث‌ رسیده و به هیچ عنوان نمی‌توان‌ از آن فرار کرد‌.

فرماندار شهرستان سامان با بیان اینکه ۹۰ درصد مواد مخدر صنعتی و سنتی در کشور افعانستان‌ تولید می‌شود، بیان کرد: امروز می‌بینید‌ که مواد مخدر دیگر به صورت خام و سنتی عرضه نمی‌شود بنابراین آزمایشگاه‌هایی در این کشور راه اندازی شد و کشور ما هم در مسیر ترانزیت قرار دارد و باعث شد و مصرف در کشور تشدید شد‌.

اکبریان خاطرنشان کرد: مصرف موادمخدر زمانی تشدید شد که سوداگران مرگ و قاچاقچیان و افرادی که حاضرند مردم ضرر کنند‌ تا خودشان‌ سود مالی ببرند در کشور پیدا شد و ما یک وضعیت خطرناک در این حوزه و سایر حوزه‌های اجتماعی داریم‌.

وی گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی در کشور به قدری‌ زیاد است که هیچ دستگاه و نهادی به تنهایی نمی‌تواند ادعا‌ کند‌ که در این موضوعات ورود کرد و مشکلات را رفع کند‌.

فرماندار شهرستان سامان ادامه داد: در بسیار مواقع برخوردهای قضایی هم انجام شد اما خروجی کار آنگونه که باید نبود و به این نتیجه رسیدیم که باید سطح آگاهی و دانش مردم را نسبت به موضوعات آسیب‌های اجتماعی بالا ببریم تا انرژی که به عنوان رفتار در جامعه بروز و ظهور پیدا می‌کند عاری از آسیب اجتماعی باشد‌.

اکبریان اضافه‌ کرد: خانواده‌ها باید آسیب‌ها و راه‌های‌ مقابله با آن را بشناسند و بسیار در این موارد با همکاری آموزش و پرورش جلسات و دوره برگزار کردیم‌.

وی گفت: در برگزاری اینگونه‌ طرح‌ها علاوه‌بر دانش‌آموزان، اولیا آن‌ها هم درگیر مسائل آسیب‌های اجتماعی می‌شوند و سطح آگاهی دانش‌آموزان، اولیا و معلمان نسبت به این موضوعات افزایش می‌یابد‌.

فرماندار شهرستان سامان بیان کرد: در بحث درمان هم یکی از موضوعات است که انجمن‌های غیر دولتی فعال هستند اما ما علاوه بر فرد بهبود یافته باید خانواده و جامعه هم مدنظر قرار بگیریم که بازگشت دوباره نداشته باشد‌.

اکبریان ادامه داد: پیشگیری به لحاظ نتیجه و هزینه بهتر است و اگر این اقدامات را ادامه دهیم در چند سال آینده این اقدامات نتیجه خواهد داد‌ و از آسیب‌های اجتماعی مصون خواهیم ماند.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *