۰

کل اخبار / ورزشی

تیم رفتینگ چهارمحال و بختیاری راهی مسابقات جهانی شد

ژوئن 8, 2019 در 21:52 توسط

تیم قایقرانی رفتنیگ چهارمحال و بختیاری برای شرکت در مسابقات جهانی ترکیه، راهی این کشور شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر و به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، تیم قایقرانان رفتینگ چهارمحال وبختیاری به عنوان نماینده ایران در رقابت های جهانی شرکت می کند.

براساس این گزارش، تیم رفتینگ چهارمحال وبختیاری را محسن فتاحی، محمد بزرگ پور، محمد خسروی، عباس خسروی و نوید فتاحی با سرپرستی بهروز نجفی و مربیگری امین خسروی تشکیل می دهند.

رقابت های جهانی رفتینگ ۲۶ تیم در کشور ترکیه از هفته جاری آغاز می‌شود و تیم رفتینگ چهارمحال و بختیاری اردوی آمادگی خود را در آبهای رودخانه زاینده رود دنبال کرد.

رفتینگ به عنوان یک رشته ورزشی پر طرفدار از سال ۱۹۷۲ وارد بازیهای المپیک مونیخ و بدنبال آن المپیک ۱۹۹۲ بارسلون و۱۹۹۶ آتلانتا شد. مسابقات جهانی وبین المللی رفتینگ در کشورهای مختلف از سال ۱۹۹۸ تحت نظارت فدراسیون جهانی رفتینگ برگزار می گردد.

این مسابقات در چهار ماده: سرعت Sprint ، ماراتن Down river، اسلالوم Slalom و موازی RX در رودخانه های مختلف و با درجات خروشانی مختلف برگزار می‌شود.

رفتینگ در ایران ورزش و فعالیتی نوپا و جدید است و از سال ۱۳۸۳ با مطالعاتی که صورت پذیرفت و وجود زمینه های اجتماعی و اقتصادی و همچنین جغرافیای مناسب شهر اصفهان و رودخانه زاینده رود و ارمند(چهارمحال و بختیاری)، تورهای یک و چند روزه قایقرانی در آبهای خروشان(Rafting) راه اندازی شد و در ادامه مسیرهای امن مناسبی در رودخانه های ارمند،کارون،سزار و زاینده رود شناسائی گردید. برنامه ها یی نیز برای مسیر های مهیج تر مورد بررسی قرار گرفت.

درحال حاضر استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مازندران، کهکیلویه و بویراحمد، البرز، گیلان، فارس، قزوین، بوشهر، خوزستان و کردستان در رشته رفتینگ فعال هستند.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *