۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

6 زندانی شهرستان سامان چشم انتظار کمک‌های مردمی

می 29, 2019 در 23:27 توسط

مدیرکل امور زندان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: 6 زندانی شهرستان سامان با 750 میلیون تومان بدهی چشم انتظار کمک‌های مردمی هستند‌.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، حمیدرضا حیدری عصر امروز در جشن گلریزان شهرستان سامان با اشاره به وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد در استان و شهرستان سامان اظهار داشت: در سال گذشته به همت ستاد دیه استان موفق شدیم 112 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را آزاد کنیم‌ که میزان بدهی این افراد 26 میلیارد و 400 میلیون تومان بود.

وی با بیان اینکه عمده این مبلغ را شوکات‌ گذشت کردند، افزود: معادل 22 میلیارد تومان از مبلغ دیه را بخشیدند و با پرداخت مابقی دیه‌ که از طریق تسهیلات و آورده زندانیان‌ و کمک‌های بلاعوض و ستاد دیه مرکز بود پرداخت و زندانیان آزاد شد‌ند.

مدیرکل امور زندان‌های چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در برنامه ماه عسل سال گذشته سلیقه به خرج دادند و در راستای آزادسازی زندانیان تبلیغ کردند که از آن محل حدود 24 میلیارد تومان جمع آوری شد و براساس شرایط تشریح‌ شده 2 هزار 400 زندانی را در سطح کشور آزاد کردند‌ که از این تعداد 81 نفر از استان ما بود که از این محل یک میلیارد و 100 میلیون تومان جذب شد‌.

حیدری خاطرنشان کرد: برخی خیرین مراجعه می‌کنند و شخص خاصی مدنظرشان است تا از بند رها کنیم که 41 مدد‌کار تلاش کردند و آزاد شدند‌.

وی گفت: امسال هم 213 زندانی داریم که شامل جرایم‌ غیرعمد می‌شوند که از این تعداد 6 نفر متعلق به شهرستان سامان هستند که براساس رقمی که ستاد‌ دیه‌ اعلام‌ کردند‌ میزان بدهی این 6 نفر 750 میلیون تومان است‌.

مدیرکل امور زندان‌های چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ستاد مردمی‌ دیه‌ هیچ گونه وابستگی دولتی ندارد و در سطح استان یکسری اعضا هستند که براساس سمت خود در راستای وظایف اجتماعی فعالیت می‌کنند.

حیدری ادامه داد: امسال 400 میلیون تومان مقام معظم رهبری به ستاد دیه کشور کمک کردند و رئیس جمهور 270 میلیون تومان، رئیس مجلس شورای اسلامی 50 میلیون تومان و رئیس قوه قضاییه هم 30 میلیون تومان کمک داشتند.

حیدری ادامه داد: مراجع تقلید نیز هر کدام کمک هایی را به این ستاد داشته اند و انجمن‌های حمایت از زندانیان‌ نیز در خصوص صدقات‌ و زکات فطریه‌ و موقوفات‌ هم اجازه داده شده که به ستاد دیه‌ کمک شود‌.

وی گفت: ستاد دیه علاوه‌ براینکه تلاش می‌کند زندانیان نیازمند و غیر عمد را از زندان آزاد کند، دنبال یکسری فرهنگ سازی در سطح جامعه است که قانون‌ بیمه شخص ثالث‌ خودرو‌ها را احیا‌ کرد و در مجلس به تصویب رساند‌.

مدیرکل امور زندان‌های چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در بحث مهریه نیز تلاش کرد لایحه‌ تقدیم‌ دولت شد که عندالمطالبه‌ بودن مهریه را در حد 110 سکه کردند و به دنبال این هستند که این قانون اصلاح‌ شود‌.

حیدری گفت: در بحث اصلاح قانون چک‌ و بیمه کارگاهی ‌را داشته‌ایم‌ و اگر بیمه کنیم در پیشگیری از ورود افراد به زندان تلاش کرده‌ایم.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *