۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

برای توسعه روستاها باید مکان مناسب در نظر گرفته شود

آوریل 20, 2019 در 22:18 توسط

فرماندار شهرستان سامان گفت: برای توسعه روستاها باید مکان‌های مناسب در نظر گرفته شود، زیرا سیل اخیر بسیاری از روستاها در استان‌های سیل‌زده را کاملا جابه‌جا کرد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، کمال اکبریان امروز در دیدار با مدیرکل بنیادمسکن چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 15 سال گذشته بنیاد مسکن در برخی زمینه‌ها مانند روستاها خدمات بی‌نظیری ارائه کرده به‌گونه‌ای که برخی از روستاهای شهرستان سامان نسبت به شهرها بعضا مکان بهتری برای زندگی هستند.

وی با اشاره به اینکه به برکت خون شهدا خدمات بسیاری از جمله جاده، آب، برق، گاز و آموزش و…. در روستاها وجود دارد اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد، افزود: یکی از اولویت‌ها در روستاها اجرای شبکه فاضلاب است که موجب می‌شود شرایط بهتری در روستاها بوجود آید.

فرماندار شهرستان سامان گفت: رویکرد بنیاد مسکن برای تصویب طرح هادی مطابق با رویکرد دولت است و توجه ویژه به روستاها از برنامه‌های اصلی بنیادمسکن می‌باشد.

اکبریان افزود: کمبود زمین در شهرستان سامان موضوع جدی است که مدیران مربوطه باید فکر اجرایی که منجر به عملیات و اجرا شود برای آن ارائه دهند.

وی با بیان اینکه محصور بودن روستاهای شهرستان سامان در باغات و رودخانه زاینده‌رود علت کمبود زمین در سامان است، عنوان کرد: برای حل این مشکل باید ساخت و ساز در ارتفاعات انجام شود که محدودیت‌های قانونی برای اجرای آن در روستاها باید برطرف شود یا اینکه چند سایت مسکونی برای جوانان در شهرستان سامان در نظر گرفته شود.

فرماندار شهرستان سامان تشریح کرد: در طرح هادی، مسئله نیاز اسکان گردشگران در روستاها باید حل شود زیرا این امر موجب توسعه گردشگری در روستاها می‌شود.

اکبریان گفت: سیل اخیر نشان داد برای توسعه روستاها باید مکان‌های مناسب در نظر گرفته شود زیرا سیل اخیر، بسیاری از روستاها در استان‌های سیل‌زده را کاملا جابه‌جا کرد.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *