۰

کل اخبار

ساخت پالایشگاه نفت زاگرس در شهرستان سامان

فوریه 28, 2019 در 11:25 توسط

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری از اختصاص 296 هکتار زمین برای ساخت پالایشگاه نفت زاگرس در این استان در محوطه کارگاهی روستاهای شوراب کبیر ، صغیر و محمد آباد شهرستان سامان خبر داد و گفت: با بررسی انجام شده و رفع معارض، در حال حاضر این وسعت زمین به 120 هکتار کاهش یافته است.

به گزارش سامانِ بـرتـر و به نقل از ایرنا، تهمتن عبدالهی در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری افزود: ساخت پالایشگاه نفت زاگرس در کارگروه امور زیربنایی این استان در سالهای گذشته به تصویب رسید و در صورت رفع مشکلات زیست محیطی و تمدید تخصیص زمین ، عملیات ساخت این طرح از سال آینده آغاز خواهد شد.

وی گفت: این طرح با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری و با مشارکت شرکت خارجی کشور چین، از طریق شرکت های نفت، شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی با پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در دست بررسی و انجام است.

عبدالهی افزود : مواد اولیه مورد نیاز این پالایشگاه، از خط لوله نفت خامی که از استان چهارمحال و بختیاری عبور می کند، تامین و محصولاتی از جمله بنزین ، گازوئیل، گاز مایع، نفت سفید و نفت کوره را تولید خواهد کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد : با احداث و تکمیل این طرح، زمینه اشتغال مستقیم 650 نفر و امکان احداث چندین صنایع تولیدی و فرآوری پایین دستی نیز امکان پذیر است.
وی، از تامین 45 لیتر آب در ثانیه از پساب فاضلاب شهر سامان برای مصارف صنعتی این طرح خبر داد و گفت : با توجه به گذر خطوط نفت خام از مجاور این طرح ملی ، خوراک این پالایشگاه با کمترین هزینه وارد مدار تولید خواهد شد.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *