۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

مالکیت مردم حاشیه رودخانه زاینده رود رعایت می‌شود

فوریه 16, 2019 در 20:03 توسط

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: مردم و مالکان در حریم رودخانه زاینده رود، نگران مالکیت خود در حاشیه این رودخانه نباشند، زیرا مسئولان برای احقاق حقوق مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، علی اکبر صبا روز شنبه در حاشیه تجمع تعدادی از مردم و مالکان حریم رودخانه زاینده رود در شهرستان سامان افزود: گاهی در فضای مجازی مطرح شده که شرکت آب منطقه ای به مالکیت مردم در حاشیه رودخانه زاینده رود ورود پیدا کرده است، در حالی که ورود آب منطقه ای به این نقطه به منظور دخالت در مالکیت مردم نیست.

وی با اشاره به اهداف آزادسازی حریم رودخانه زاینده رود، تصریح کرد: مهار سیلاب، دسترسی برای حوادث غرق شدگی و حفاظت کمی و کیفی رودخانه از مهمترین اهداف ورود آب منطقه ای در این حوزه است.

صبا تصریح کرد: دغدغه و نگرانی اهالی حاشیه رودخانه زاینده رود را درک می کنیم و این اطمینان خاطر را به آنها می دهیم که در مناطقی که دارای سند مالکیت هستند ورود پیدا نمی کنیم.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری افزود: مناطقی که جزو انفال است و کسی سند مالکیت ندارد ساماندهی می شود و اولویت اجاره با مجاوران منطقه است.

صبا با بیان اینکه 80 درصد آزادسازی حریم زاینده رود در استان انجام گرفته است، اظهار داشت: این اقدام جز با همکاری مردم امکانپذیر نبود و فواید این آزادسازی نصیب مردم خواهد شد.

گفتنی است روز شنبه برخی از ساکنان روستاهای بخش زاینده‌رود شهرستان سامان در دیدار با فرماندار این شهرستان، خواستار توجه به مالکیت افراد بومی در حریم رودخانه زاینده رود از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری شدند.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *