۰

کل اخبار / ورزشی

شهرستان سامان پایگاه قایقرانی اسلالوم می‌شود

فوریه 12, 2019 در 23:22 توسط

رئیس کمیته اسلالوم و آب های خروشان فدراسیون قایقرانی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های آبی شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری، این منطقه برای تبدیل به یکی از بهترین پایگاه های قهرمانی اسلالوم ایران معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، کتایون اشرف روز سه شنبه در دیدار با فرماندار شهرستان سامان با هدف ارزیابی ظرفیت های این منطقه در رشته اسلالوم افزود: شهرستان سامان در سالهای گذشته نیز میزبان مسابقات قهرمانی اسلالوم در کشور بوده و با توجه به وجود علاقمندان بسیار و ظرفیت داوری و مربی در این منطقه آینده درخشانی را در رشته اسلالوم برای این شهرستان انتظار داریم.

وی با بیان اینکه شهرستان سامان بزودی به پایگاه قهرمانی رشته اسلالوم کشور تبدیل می شود، تصریح کرد: گام های ابتدایی تحقق این مهم با برگزاری کلاس های داوری و مربیگری در شهرستان سامان برداشته شده و در سال آینده این شهرستان میزبان مسابقات قهرمانی کشور است.

اشرف ادامه داد: برگزاری مسابقات ملی و بین المللی، آموزش، تمرین و برپایی اردوهای قهرمانی از جمله برنامه هایی است که برای تبدیل شدن سامان به قطب رشته اسلالوم کشور در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیته اسلالوم و آب های خروشان فدراسیون قایقرانی، وجود ورزشکاران مطرح، باشگاه های فعال، مربیان و داوران و جوانان علاقمند به رشته اسلالوم را از دیگر ظرفیت های شهرستان سامان و استان چهارمحال و بختیاری در این رشته برشمرد.

فرماندار شهرستان سامان نیز در همین خصوص گفت: 65 کیلومتر از طول رودخانه زاینده رود در شهرستان سامان قرار دارد و این موضوع ظرفیت خوبی را برای توسعه ورزش های آبی در شهرستان فراهم کرده است.

کمال اکبریان افزود: با هماهنگی ها صورت گرفته تلاش خود را به کار گرفته تا شهرستان سامان به یکی از پایگاه های اصلی رشته های آبی کشور به ویژه در رشته اسلالوم تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا برای اجرای مرحله نخست این طرح در شهرستان 2 منطقه در نزدیکی شهر هوره و پل زمانخان انتخاب شده که با گرفتن مجوزهای لازم از دستگاه های مربوطه گام های اجرایی این طرح در شهرستان برداشته می شود.

فرماندار شهرستان سامان خاطرنشان کرد: این حرکت باعث می شود در 2 حوزه توسعه گردشگری و ورزش قهرمانی فرصت های جدیدی در شهرستان شکل گیرد.

بر اساس این گزارش، قایقرانی اسلالوم در آب‌های خروشان یا کانو اسلالوم یک ورزش رقابتی است که با قایق‌های پارویی کانو یا کایاک در آب‌های رودخانه خروشان با سرعت بالا انجام می‌شود. این رشته ورزشی در مسابقات المپیک نیز حضور دارد.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *