۰

کل اخبار

شهرداری هوره در شهرستان سامان دایر شد

فوریه 11, 2019 در 13:27 توسط

همزمان با دهه فجر و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهرداری هوره شهرستان سامان چهارمحال و بختیاری فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین آغاز به کار این شهرداری گفت: هوره یکی از مهمترین ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری این استان است.

مجید نظری دهکردی تاکید کرد: ارتقای هوره از روستا به شهر یکی از راه های دستیابی به افزایش سرمایه گذاری، رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.

وی افزود: شهروندان هوره برای تسریع در روند آبادانی، پیشرفت و رونق همه جانبه و پایدار شهر خود باید به مدیریت شهری کمک کنند.

نظری دهکردی تصریح کرد: شهردار و اعضای شورای اسلامی هوره در آستانه فرا رسیدن نوروز 1398 باید زیرساخت های لازم برای میزبانی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به هوره را فراهم کنند.

وی یادآور شد: مدیریت چهارمحال و بختیاری نیز برای تقویت زیرساخت های هوره به دستگاه های اجرایی مرتبط در استان تاکید خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور 6 دی سال گذشته در ابلاغیه ای به اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با ارتقای روستای هوره مرکز بخش زاینده رود از توابع شهرستان سامان در این استان به شهر موافقت کرد.

وزیر کشور در این ابلاغیه خطاب به استاندار چهارمحال و بختیاری آورده بود: در اجرای ماده 1 قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و با توجه به مطالعات کارشناسی با پیشنهاد آن استانداری مبنی بر تبدیل روستای هوره مرکز بخش زاینده رود شهرستان سامان به شهر موافقت می شود.

رحمانی فضلی در پایان از عباسی درخواست کرده بود: اقدامات لازم برابر قانون و مقررات موجود انجام و مراتب اعلام گردد.

هوره مرکز بخش زاینده رود در شهرستان سامان در 40 کیلومتری شهرکرد واقع شده و یکی از مناطق گردش پذیر در چهارمحال و بختیاری است.

شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی و باغبانی است و محصولات گردو، بادام و هلوی هوره به استان های دیگر صادر می شود.

روح الله عظیمی به عنوان نخستین شهردار هوره معرفی شد.

با افتتاح شهرداری هوره مجموع شهرهای چهارمحال و بختیاری به 41 شهر افزایش یافت./ ایرنا

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *