۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

افتتاح 28 طرح صنعتی با سرمایه گذاری 67 میلیارد تومان در چهارمحال و بختیاری

فوریه 4, 2019 در 14:41 توسط

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: 28 طرح صنعتی با سرمایه گذاری 67 میلیارد تومان و اشتغال 300 نفر در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، محمدکاظم منزوی شامگاه یکشنبه در مسجد جامع شهر سامان اظهار داشت: حاصل چهل سال تلاش کارآفرینان ما در بخش صنعت، معدن، بازرگانان و اصناف در بخش تجارت، دستاوردهای مهمی است که در بعضی موارد منحصر به فرد در سطح کشور و یا بسیار تاثرگذار است.

وی افزود: وجود بیش از 325 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد به ارزش سرمایه گذاری 2 هزار و 300 میلیارد تومان نوید بخش ایجاد اشتغالی در سال‌های آینده به تعداد حداقل 7 هزار و 400 نفر خواهد بود که در بین این طرح‌ها، تولید فولادسفید دشت از آهن اسفنجی و تولید اوره و آمونیاک لردگان با بیشترین پیشرفت، امید است در سال آینده بهره برداری برسد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون بیش از 800 واحد فعال صنعتی با سرمایه ای بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان، بیش از 2 هزار و 100 نفر را مشغول به کارکرده اند، مهم ترین دستاورد تولیدات صنعتی استان، را تولید محصولاتی منحصر به فرد در سطح کشور دانست که شامل چادرمشکی، کف پوش خودرو، چمن مصنوعی، نیترات پتاسیم، بازیافت گاز کربنیک، کنتورهای هوشمند آب و همچنین خدمات و محصولات شناخته شده ای مانند آب معدنی، گز، خمیرمایه، انواع نخ های نساجی و موکت، اکسید روی، خوراک آبزیان، مالت، ورق های گالوالنیزه، پروفیل، شمش فولادی، شیرخشک نوزاد و… است.

منزوی خاطرنشان کرد: با صادرات 62 میلیون دلار از انواع کالای استان به مقصد 22 کشور و صدور معافیت برای ورود انواع ماشین آلات، خطوط تولید به ارزش 152 میلیون دلار در سالجاری سعی شده همچون سال‌های قبل، نهایت استفاده از پتانسیل طرحها و واحدهای صنعتی انجام شود.

وی گفت: در بخش معدن با اجرای 22 طرح پی جویی و اکتشاف مواد معدنی سعی در ارتقای جایگاه ارزشی مواد معدنی و تعریف جدید سرمایه گذاری صنایع معدنی بوده ایم که خوشبختانه با شروع به کار طرح تولید آهک هیدراته و جذب سرمایه گذار در زمینه تولید کاغذ از کربنات کلسیم و منیزیم از دولومیت، تحول بزرگی را در زمینه افزایش ارزش افزوده بخش معدن خواهیم داشت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: 100 هزار بافنده فرش و در بخش اصناف نیز بیش از 41 هزار واحد صنفی، خدمت رسانی به مردم شریف استان را دارند که در این راستا با بیشترین سهم اشتغال در استان که بالغ بر 103 هزار نفر می‌شود را به عهده دارند.

منزوب بیان داشت: حاصل چهل سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مردم سالاری رتبه اول ثبت رسته ها و ضوابط اتحادیه های صنفی در کشور و برگزاری به روز و تمام الکترونیک انتخابات اتحادیه های صنفی سراسر استان است.

وی تصریح کرد: امید است در دهه فجر امسال، شاهد افتتاح و بهره برداری از 28 طرح صنعتی با سرمایه گذاری 67 میلیارد تومان و اشتغال 300 نفر باشیم.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *