۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

طرح‌های دهه فجر چهارمحال و بختیاری 1280 شغل ایجاد می‌کند

فوریه 1, 2019 در 16:04 توسط

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره برداری از 346 طرح در دهه فجر امسال برای یک هزار و 280 نفر اشتغالزایی می شود.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، مجید نظری پیش از خطبه های نمازجمعه شهر سامان اظهار داشت: این طرحها با اعتباری بالغ بر 3 هزار و 730 میلیارد ریال در حوزه های عمرانی، بهداشتی، خدماتی و فرهنگی افتتاح می شود.

وی ادامه داد: همچنین از دهه فجر سال 92 تا دهه فجرامسال در حدود 3 هزار طرح با اعتباری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسیده است.

نظری تصریح کرد: سهم شهرستان سامان از طرح های دهه فجر امسال، 20 طرح با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد تومان و اشتغالزایی 45 نفر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در مقایسه خدمات شکل گرفته در استان با سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در حوزه علمی و آموزشی نیز قبل از پیروزی انقلاب تنها یک دانشکده، 590 دانشجو و 10 عضو هیات علمی در استان فعال بوده است اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مراکز آموزشی به 24 واحد، تعداد دانشجویان به 53 هزار و 533 دانشجو و تعداد اعضای هیات علمی به یک هزار و 810 نفر افزایش یافته است.

نظری افزود: در طی 40 سال گذشته نیز فضاهای فرهنگی استان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت استان به بیش از 20 برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: حوزه راهسازی نیز در طول 40 سال از عمر انقلاب اسلامی 257 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شد که قبل از آن هیچ بزرگراهی در استان احداث نشده بود. همچنین در همین مدت 816 کیلومتر راه اصلی و 291 کیلومتر راه فرعی احداث شده که در مقایسه با سالهای قبل از انقلاب به ترتیب از رشد 9 و 725 درصدی برخوردار شده است.

نظری ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ شهر و یا روستایی از نعمت گاز برخوردار نبود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیش از 95 درصد استان معادل بیش از 300 هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در طول چهل سالگی انقلاب اسلامی، تعداد روستاهای برق دار استان 72 برابر شده است.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *