۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

بیش از 4 هزار نفر سالمند در شهرستان سامان

ژانویه 6, 2019 در 19:17 توسط

رئیس بهزیستی شهرستان سامان گفت: بیش از 4 هزار و 500 نفر از جامعه این شهرستان را سالمندان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، مهدی امیدیان پیش از ظهر امروز در نشست شورای ساماندهی سالمندان شهرستان سامان با بیان اینکه بیش از 4 هزار و 500 نفر از جامعه این شهرستان را سالمندان تشکیل می دهند، افزود: با ایجاد مراکز خدماتی و توانبخشی مناسب در اندیشه حمایت از افراد سالمند باشیم.

وی هدف از ساماندهی سالمندان را بهبود روش زندگی و ارتقای کیفیت آن، ایجاد رضایت از زندگی در سالمندی از طریق ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی عنوان کرد و در این راستا هدف این شورا را ارائه خدمات مورد نیاز سالمندان و بهره‌گیری از تجربیات کاری و تخصصی آنان برشمرد.

رئیس بهزیستی شهرستان سامان در این شهرستان 2 مرکز سالمندی ویژه بانوان در شهر سامان و دیگری در شهر هوره است که با رایزنی های صورت گرفته با اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، امید است بتوان برای هر شهر و روستاهای این شهرستان، یک مرکز سالمند برای آقایان و خانم ها ایجاد کرد.

امیدیان به ارائه خدمات در حوزه پزشکی، سلامت و روان، تغذیه و همچنین طرح‌هایی که مختص دوران سالمندی می باشد از جمله فشارخون، دیابت و همچنین در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فنی و حرفه ای این شهرستان نیز با ایجاد دوره های کارآفرینی در قالب تعاونی ها و کارگاه های کوچک به سالمندان این شهرستان ارائه می شود.

وی در خصوص بحث اوقات فراغت با اداره ورزش و جوانان شهرستان سامان در خصوص ایجاد جشنواره بازی های بومی محلی و گسترش زیرساخت های ورزشی از جمله استخر و زمین های ورزشی بحث و تبادل نظر شد.

رئیس بهزیستی شهرستان سامان همچنین به ایجاد مباحث فرهنگی به سالمندان اشاره کرد و گفت: کتابخانه ای ویژه سالمندان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

امیدیان ادامه داد: با شهرداری و آموزش و پرورش شهرستان سامان نیز به ترتیب در خصوص ریشه کردن کردن بی سوادی در بین سالمندان و ایجاد نیمکت در معابر عمومی مذاکراتی صورت گرفته است که بزودی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *