۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار

بیشترین پرونده‌های پلیس «کلاهبرداری مالی» است

دسامبر 18, 2018 در 22:25 توسط

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین پرونده‌های پلیس به دلیل کلاهبرداری‌های مالی و اینترنتی است و کاربران باید سواد استفاده از اینترنت را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، سرهنگ مرتضی عسگری در اولین نشست هماهنگی با مدیران و فعالان فضای مجازی شهرستان سامان اظهار داشت: بزرگترین تهدید در فضای مجازی کم بودن سطح سواد رسانه‌ای کاربران است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها مهمترین نقش را در تربیت فرزندان ایفا می‌کنند، افزود: متاسفانه امروزه با گسترش فعالیت فرزندان در فضای مجازی نقش خانواده‌ها در تربیت فرزندان کم رنگ شده و این به دلیل این است که فرزندان از تجهیزات هوشمند استفاده می‌کنند و والدین نمی‌توانند رفتار کودکان را نظارت کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توصیه‌های پلیس جهت استفاده کاربران از فضای مجازی بیان کرد: کاربران وارد فضایی که می‌شوند مراقب باشند چرا که بیشترین پرونده‌های پلیس به دلیل کلاهبرداری‌های مالی و اینترنتی است و کاربران باید سواد استفاده از اینترنت را داشته باشند.

عسگری خاطرنشان کرد: کاربران می بایست از کانال‌هایی که اپلیکیشن‌های مختلف را تبلیغ می‌کنند استفاده نکنند و در صورت نیاز از منابع معتبر دانلود شوند تا از این کلاهبرداری‌ها و تخلفات در فضای مجازی کاسته شود.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *