۰

اجتماعی و فرهنگی / اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

رئیس شورای اسلامی شهر سامان: مشکل کمی آب شرب این شهر مرتفع شد

دسامبر 8, 2018 در 01:04 توسط

رئیس شورای اسلامی شهر سامان گفت: یکی از پیگیری‌های مهم به فراخور نیاز شهر، بحث مشکلات آب شرب بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، مشکل کمی آب شرب سامان مرتفع شد.

بهرام رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر، اظهار داشت: آنچه از اصل های یکصدم تا یکصدو ششم قانون اساسی در خصوص فعالیت های شورای اسلامی شهر استنباط می‌شود این است که شان و جایگاه شورا تقنین و سیاستگذاری است و فعالیت شوراها معطوف به نظارت ،پیگیری و مطالبه گری است و فعالیت های اجرائی کماکان بر عهده دستگاههای اجرائی می‌باشد.

وی با بیان اینکه یکی از فاکتورهای مهم در تصمیمات و پویایی شورا، همگرائی و هم افزائی اعضای شورا است، بیان داشت: به حمد و سپاس الهی، اعضای شورا متعهدانه این مهم را سرلوحه کاری خود قرار داده و از خداوند متعال ثبات قدم در این راه مهم را مسئلت داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر سامان در خصوص انتخاب شهردار این شهر خاطرنشان کرد: باور قلبی همه اعضای شورای شهر ، انتخاب شهردار بومی و منتفع کردن شهر از تخصص و تعهد نیروهای بومی بود که این موضوع با مطالبه گری قوی و همگرائی اعضاء، با انتخاب مهندس اسماعیل صفاری محقق گردید که با انتخاب ایشان مدیریت ِفعالیت های شهرداری به ایشان واگذار شد.

رحمانی یکی دیگر از موضوعات مهم در شورای اسلامی شهر سامان را بحث در خصوص شورای عالی استانها عنوان کرد و افزود: این مهم برای اولین بار در شهرستان سامان اتفاق افتاد که این حضور منجر به پیگیریها و مطالبه گری‌هایی در سطح شورای عالی شد که اطلاع رسانی لازم در این خصوص، در فرصت مقتضی انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: حضور اعضاء با تخصص های مختلف حقوقی ، کشاورزی، گردشگری ، مالی و سرمایه گذاری و عمرانی در شورای اسلامی این موقعیت را ایجاد کرد که مطالبه گری ها و پیگیری‌ها به صورت تخصصی، سمت و سو پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر سامان در ادامه بیان داشت: در سال اول، یکی از پیگیری‌های مهم به فراخور نیاز شهر، بحث مشکلات آب شرب بود که به لطف خدا و پیگیری‌های شهروندان و اعضای شورا شهر و همچنین تلاشهای مجموعه سازمان آب مشکل کمی آب شرب مرتفع گردید.

رحمانی افزود: هر چند که اداره بهداشت با شاخص ها و استانداردهای علمی، وضعیت کیفیِ آب شرب را نرمال ارزیابی می‌نماید، اما با توجه به فیلتراسیون کند تصفیه خانه و متعاقب آن نوسانات کلر، احتمال عدم تصفیه کامل آب ، وجود مخازن فرسوده و بدون حفاظ و همچنین پایین بودن شاخص های مقبولیت آب شرب بین شهروندان، طبیعی است که شهروندان نگران سلامت آب شرب باشند و اما سوال بسیار مهم این است که با توجه به بهره برداری احتمالی تونل غیر کارشناسی گلاب و متعاقب آن تقلیل دبی رودخانه و همچنین تخلیه پسآب روستاهای بالادست، آیا تصفیه خانه مذکور، قادر به تصفیه آب خواهد بود؟ لازم به ذکر است که در این خصوص نیز، پیش بینیِ انشعاب از خطِ انتقال آب شربِ بن- بروجن به دفعات، به تمامی مسئولین انعکاس داده شده است.

وی از دیگر فعالیت های شورای پنجم را ساخت سالن جلسات شورا و اتاق فکر عنوان کرد و افزود: به لطف خدا، تاکنون بهره برداری ارزنده ای از آن صورت گرفته است؛ همچنین تشکیل کمیسیون های مختلف، جهت بهره‌مندی از خرد جمعی با قوت هر چه تمام پیگیری شد و امید است با استقبال هرچه تمام‌تر شهروندان عزیز و اصحاب فکر و تدبیر، کمیسیون های مذکور پشتوانه مطمئنی برای گره گشائی از مشکلات شهر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر سامان به دیگر اقدامات انجام شده در شورای پنجم اشاره کرد و افزود: یکی از این اقدامات، ممانعت از استقرار سنگ شکن جدیدی بود که مجوزهایِ آن برای احداث در ضلع جنوبی، که در ورودی شهر نیز قرار دارد، صادر شده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به نظر کارشناسان، انفجارات در منطقه مذکور جهت تغذیه سنگ شکن ها، منجر به افزایش ریز گردها و تخریب قنات‌های مزارع مجاور مخصوصا قناتِ با قدمت هزار و هشتصد ساله مزرعه لغدنبه خواهد شد که علاوه بر این تبعات زیست محیطی، بافت ورودی شهر نیز، چهره ناخوشایندی به خود خواهد گرفت که در این خصوص همایشی به عنوان اعتراض، در مظهر قنات لغدنبه برگزار شد که البته با پیگیری‌های اعضای شورای شهر، جلسات متعددی در سطح استان چهارمحال و بختیاری برگزار و مراتب اعتراض شهروندان سامانی به اطلاع مسئولین رسیده است.

رحمانی اظهار داشت: بحث صیانت از آب و پیگیری تخصیص آب جهت کشاورزی و شرب، که از مطالبات جدی شهروندان می‌باشد، با محوریت شورای شهر و همکاری کشاورزان و شهروندان عزیز در مسجد پل زمانخان و همچنین انعکاس قوی موضوع به شورای عالی استانها انجام شد که این مهم باید در سایه وحدت، همدلی و چارچوب قانون مستمرا پیگیری شود چرا که در اثر بی توجهی به این موضوع، حیات اقتصادی منطقه با چالش جدی مواجه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای امسال بحث تخصیص عدد صفر قویا برای آب مطرح بود که با پیگیری‌های مستمر مردم و مسئولین، این مشکل مرتفع شد و در سال جاری به حمد و سپاس حق تعالی شاهد رونق کشاورزی در شهرستان سامان بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سامان فعالیت های فرهنگی و زمینه حضور شهروندان سامانی را در فعالیت های اجتماعی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه محصولات خانگی، برندسازی بادام و محصولات کشاورزی توسط برنامه های تلویزیونی و برگزاری روز هنرمندان، از این قبیل بوده است.

رحمانی ادامه داد: همکاری، پیگیری و تعامل با اداره ورزش و جوانانِ شهرستان سامان در زمینه های مختلف صورت گرفته که فعالیت های انجام یافته، به استحضار شهروندان سامانی خواهد رسید.

وی به پیگیری بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی در سامان را یادآور شد و تصریح کرد: یکی از مطالبات بسیار مهم شهروندان سامانی وجود بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی است که به دفعات در جلسات متعدد به اطلاع مسئولین مربوطه رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سامان بیان داشت: پیگیریهای مستمر برای رفع نقاط حادثه خیزِ جاده های مواصلاتی انجام گردیده و ساماندهی محور سامان پل زمانخان به عنوان یک زیبا راه گردشگری در حال پیگیری است و همچنین پل تقاطع غیر همسطح محور مذکور که با نگاه ترافیکی و به عرض بیست و دو متر طراحی شده بود، با پیگیری و مطالبه گری جدی اعضای شورای شهر به عرض مطلوب ارتقاء پیدا کرد که در آینده زمینه اجرای تندروها و کندروها رفیوژ میانی و پیاده رو و سایر مولفه های یک زیبا راه فراهم شده است.

رحمانی در خصوص بازگشائی معبر بلوار معلم به ارشاد و نقاط دیگر و طرح پیشنهادیِ معبرِ آرامستان به مسکن مهر ،فعالیت های اجرائی در میادین ،پارک کودک، فعالیت‌های در حال انجامِ صنایع نیمه مزاحم، سکو بندی پلِ زمانخان، محوطه سازیِ جنب ساختمان مدیریت بحران، لکه گیری معابرِ سطح شهر، زیر گذر پلِ زمانخان و ساخت المانِ هواپیما و تندیس شهید سرلشکر خلبان نعمت اله اکبری سامانی و طراحی و ساماندهی ورودی های شهر که بخشی از فعالیت های شهردار سامان و مجموعه خدوم شهرداری می‌باشد، تعامل و پیگیری متقابل، بین اعضای شورای شهر و شهرداری بعمل آمده و به حول قوه الهی مستمر خواهد بود که در ادامه، عملکرد مالی شش ماهه نخست سال جاری شهرداری سامان، جهت استحضار شهروندان سامانی خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر سامان بیان داشت: مطالب ارائه شده، بخشی از عملکرد شورای اسلامی شهر و شهردار سامان در دوره پنجم بوده و اطلاع رسانی سایر فعالیت ها نیز در فرصت های مقتضی انجام خواهد شد.

وی در پایان از فرماندار، امام جمعه، شهردار و سایر اعضای شورای اسلامی شهر سامان که در تمامی عرصه های مختلف حضور چشمگیر داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *