۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

نشست بررسی مشکلات روستای چم‌کاکا شهرستان سامان تشکیل شد

نوامبر 22, 2018 در 09:28 توسط

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: خرید و فروش هرگونه اراضی ملی قبل از اخذ واگذاری و انجام تعهدات توسط متقاضی ممنوع می‌باشد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، سهراب رئیسی در نشست بررسی مشکلات روستای چم‌ کاکا از توابع‌ شهرستان سامان اظهار داشت: این نشست پیرامون مشکلات روستای‌ چم‌ کاکا‌ بود‌ که با حضور مسئولان دستگاه‌های خدمات رسان‌ برگزار و مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان سامان برای اجرای پروژه‌ در این شهرستان بخشی از اعتبارات را تأمین نموده و معاونت شرکت برق نیز قول پیگیری به منظور تامین اعتبار و رفع مشکلات مردم را دادند.

وی با اشاره به واگذاری زمین در شهرستان سامان افزود: در بخش واگذاری زمین در این شهرستان با چند عامل طبیعی محدود کننده‌ جدی مواجه هستیم و با عنایت به اینکه در روستاها می‌بینیم در بسیاری از واحدها 2 یا 3 خانوار با فشردگی تمام زندگی می‌کنند و غالبا واحدهایی‌ که‌ می‌بینیم فضاهای معیشتی و ادوات کشاورزی را ندارند‌.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: به لحاظ توپوگرافی منطقه اراضی مساعد ساخت و ساز محدود است همچنین باغات و اراضی زراعی که خط قرمز ما است حفظ آن را لازم‌ می‌دانیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: یک مشکل دیگر حریم‌ کیفی رودخانه است که 150 متر واقعا بخش قابل توجهی از روستاها را می‌گیرد و مشکل را دو چندان می‌کند که این موضوع در دستور کار ما و مدیران‌ ارشد استان قرار دارد و پیگیر رفع این مشکل می‌باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح‌ کرد: با توجه به اینکه روستاهای حاشیه زاینده رود نیاز به خدمات رسانی بیشتری دارد امیدواریم بتوانیم‌ با راهکار اصولی و منطقی و براساس کار کارشناسی دقیق و تأمین زمین مناسب جهت توسعه روستاها و برای رفع مشکلات مسکن روستاییان‌ به ویژه روستاییان ساکن در حاشیه رودخانه زاینده رود تلاش کنیم.

رئیسی گفت: واقعا اعتبارات‌ ما پاسخگو نیست که بتوانیم‌ آنگونه‌ که باید در روستاها خدمات رسانی کنیم‌.

وی بیان کرد: خرید و فروش هرگونه اراضی ملی قبل از اخذ واگذاری و انجام تعهدات توسط متقاضی ممنوع می‌باشد و اراضی ملی واقع در محدوده طرح هادی روستایی طبق قوانین مربوطه به بنیاد مسکن واگذار می‌گردد لذا جهت جلوگیری از هرگونه مشکلات حقوقی برای روستاییان قبل از خرید و فروش اراضی لازم است استعلامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرستان را دریافت کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: بنابراین خواهشمندیم‌ از دهیاران، بخشداران، شوراها و فرمانداری‌ها که در این خصوص اطلاع رسانی کنند و قبل از انجام معاملات اراضی ذکر شده حتما استعلام‌ لازم از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گرفته شود‌ که منجر به تشکیل پرونده در مراجع قضایی نگردد.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *